Gå til innhold

sterilisere eller ei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder flasker, koker dere disse eller bare putter dere de i oppvaskmaskinen? Jeg fikk beskjed av helsesøster at flasker fint kan puttes i maskinen og brukes rett etterpå (steriliserer selvsagt smokkene). Hva med vannet til mme? Bruker dere kokt vann? Har nå fått beskjed helsesøster at vannet her vi bor (Kongsberg) er så bra at man kan ta vann rett fra springen og varme i mikroen.. men vet ikke helt om jeg tør det altså. Datteren min er 2 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Persolig liker jeg best gammle metoden:

Koke opp vann og la vaskede flasker, smokker ligge i 5 min. Til og med 6 mnd.

Funker sikkert det helsesøster sier. Men gamlemetoden er bombesikker.

: )

Skrevet

Vi vasket det maskinen gikk helt fint det :) Men jeg ville ikke varmet vann i micro. Det blir veldig ujevnt oppvarmet og selvom temp er ok der du kjenner kan babyen fort brenne seg :S Ha heller kokt vann på termos eller noe så er det klart når du trenger det, bland med litt kaldt vann bare :) Fungerte helt supert! :)

Skrevet

..og det kalde vannet du blander med, er det kokt eller fra springen?

Skrevet

Jeg kokte absolutt alt sammen i 5 minutter frem til ungene var 10 mnd. Da krøp de jo rundt og fikk i seg litt av hvert uansett.

Vannet kokte jeg opp for hver gang, tok det i flaska, kjølte det ned i iskaldt vannbad og blandet ved riktig temperatur.

Joda, vaskemaskin og springen funker sikkert fint. Jeg er bare litt gammeldags av meg! ;-)

Skrevet

Vi steriliserte flasker og tutter til gutten vår var litt over 6 mnd. Nå kjører vi flaskene på 70 grader i oppvaskmaskinen og steriliserer bare tuttene. Hver kveld koker vi opp vann, har i en mugge og setter i kjøleskapet. Så koker vi opp vann i vannkoker og blander med det kalde vannet når vi skal lage grøt eller mme. :) Funket veldig bra! Lillegutt her kryper rundt og spiser på alt, så nå er det nok ikke så farlig lenger. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...