Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Stemmer det virkelig at den bidragspliktige (her far) betaler mer til NAV enn hva mor faktisk mottar? At da far på en måte dekker inn for de bidragspliktige som ikke betaler bidrag? DVS, det "forsvinner" penger på veien - for å si det på en kanskje litt tåpelig måte... Eller koster det bare den engangssummen for begge parter for å fastsette bidraget via NAV?
alenemamma_ Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Tror det er bare engangssummen..står vertfall ikke om noe annet, som jeg har lest vertfall:)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Takk for svar. Jeg får sjekke litt mer opp. Noen jeg kjenner påstår nemlig at de kjenner til et tilfelle hvor far betaler 3000 til NAV, mens mor bare mottar 1500 av disse, hver mnd... Syntes dette hørtes veldig merkelig ut...
alenemamma_ Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Synst det høres veldig merkelig at nav skulle tatt halve bidraget! b.far her sa til meg at han betaler 2310 kr til nav, og det er det jeg får inn på konto. Så troor vertfall det bare er enganssum:)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Ikkesant :-) Var det jeg også trodde. Antageligvis har det vært snakk om bidragsgjeld eller noe i den duren, for jeg kunne virkelig ikke tro at dette stemmer.
Gjest Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Før i tida var det sånn. Da mamma mottok bidrag for meg av faren min, så betalte han mer enn minstebidraget, men mamma fikk bare utbetalt minstebidrag. Men det er jo over 20 år siden da.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 for noen år siden, da en fikk overgangsstønaden i inntil 10 år(før 1997), så var det slik at en liten del av bidraget gikk til trygdekontoret. Men det var kun hos de som mottok overgangsstønad. Dette fordi denne delen av bidraget skulle dekke litt av det trygdekontoret betalte ut i overgangsstøad. Men slik er det ikke nå. Nå skal bidragsmottaker ha hele summen som er fastsatt i bidrag. Der kan nok være tilfeller hvor bidragsyter betaler mer enn mottakeren får(mer enn fastsatt bidrag), men da har bidragsyteren bidragsgjeld til staten. Ellers så er det kun den engangssummen på 7-800 kroner som blir trukket. Og da bare en gang i forbindelse med fastsettelse/endring, ikke hver måned eller hvert år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå