elskede maren Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Jeg har akkurat begynt i ny jobb som SFO assistent, men har ikke så mye erfaring med barn i den aldersgruppen (1-4. klasse). Er det noen der ute som har tips til aktiviteter/tema uker vi kan finne på med barna ?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Jeg er for mest mulig fritt på sfo. Ungene er underlagt skolen hele dagen og dikteres der. SFO bør være ett sted hvor de kan drive mer ut fra lyst enn opplegg.
elskede maren Skrevet 9. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2008 Forsåvid enig med deg der, men nå tenkte jeg på morsomme aktiviteter som barna liker å holde på med og som de ikke ser på som en plikt, men noe som bare er gøy.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 SFO her har hatt mye formingsaktiviteter, og det har vært populært. De har laget mye fint til jul og påske og til den årlige innsamlingsaksjonen. Og så har de laget julelunch hvor ungene har vært med på å forberede. Men for det meste har det vært fri lek.
Ulme Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Mye fysisk aktivitet. Unger i dag er alt for mye i ro. Ut i skogen og opp i trærne. Eller hvertfall ut og i bevegelse.
flypapir Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Vi har en del frivillige aktiviteter hos oss, f.eks matkurs (12 barn, 2 voksne, en gang i uka i 6 uker), allaktivitet i gymsal, hobbyrom, turdag osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå