Gå til innhold

Ang attføring og permisjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om jeg automatisk får igjen pengene mine etter de 6 ukene jeg måtte ha permisjon, uten at jeg går på noe tiltak nå???

Eller må jeg kontakte NAV og begynne på ett tiltak???

Jeg kommer ikke til og begynne å jobbe igjen, siden babyen min bare er 8 uker, men de kan vel ikke stoppe pengene mine helt heller??

Klarer jo ikke og leve på de 970 kr vi får i barnetrygd, og klarer oss heller ikke bare på mannen min sin inntekt...

Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de pengene får du ikke tilbake, de stopper utbetalingene når man venter barn, man mottar jo tross alt engangstønad på noen og 30000 kroner som skal vare de 6 ukene etter fødsel.

Dersom man ikke begynner i tiltak igjen og far overtar permisjon så kan du heller ikke begynne og få attføring.

Er du for syk til og begynne i tiltak må du til fastlege og få sykemelding og høre med nav arbeid om hva du skal gjøre!

Du begynner og motta attføringspenger så raskt du begynner i tiltaket ditt igjen, som kjent så er ikke attføringspenger automatisk rett til fødselspenger!

Hilsen en som jobber med de som er på yrkesrettet attføring.

Skrevet

Takk for svar...

Jeg avsluttet tiltaket rett før jeg fødte, men har lyst til og ta noen nettstudier eller noe som jeg kan gjøre hjemmenfra. Er det godt nok for NAV???

Og da må jeg vel sikkert kontakte saksbehandleren min før jeg får igjen pengene mine eller???

Skrevet

Altså du får ikke pengene tilbake, tiltaket ditt er jo stanset pga at du fikk barn! Men du vil få støtte om du begynner i tiltak igjen! Om du brukte engangstønaden på tull og tøys eller regninger kan ikke saksbehandleren din gjøre noe med, etterbetaling foretaes kun om det er gjort noen feil, ikke pga fødselen!

Du får ringe og be om en samtale og om tiltaket dit kan endres til nettstudier, men i utgangspunktet er vi ikke så veldig begeistret for det at man tar det.

Men mottar du 50% attføring er det nok enklere og få det gjennom ettersom du har en baby og ta deg av.

Anbefaler deg og få en time til saksbehandler straks og diskutere videre tiltak i ditt tilfelle!

Ellers må du nok som du skrev i første innlegg klare deg på barnetrygd som inntekt og samboers inntekt.

Lykke til hilsen saksbehandleren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...