Mille** Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Og evt dine døtre? Jeg fikk mensen ca 2 mnd før jeg ble 13 år. Iflg helsesøstra kan jeg vente at jentungen min får mensen i løpet av det kommende skoleåret, hun ble 10 år i april. Syns det er veldig tidlig, håper bare hun slipper de grusomme menssmertene jeg hadde.....
Lykkeligmammatiltre Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Jeg var 11 da jeg fikk mensen hvorfor sier helsesøster det, er hun synsk? hihi
Mille** Skrevet 9. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2008 Hehe....nei det tror jeg ikke hun er, men hun sa at når brystene knopper seg får man mensen innen ett år. Og brystene hennes knoppet seg i vår en gang. Om det stemmer vet jeg ikke, mener at mine knoppet seg tidligere enn bare ett år før jeg fiikk mensen. I dag hadde hun bittelitt blod i trusa si, lurer på om det er noe på gang allerede faktisk. (
Lykkeligmammatiltre Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Ja da kan det godt være mulig det har startet allerede, syns jeg husker det startet med litt blod, før det ble mye! Husker det var veldig skummelt
Mille** Skrevet 9. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2008 Huff ja, hun tok det selv veldig pent, har pratet en del om det med mensen i det siste, for å forberede henne. Heldigvis er hun veldig åpen med meg. Jaja, kommer den så kommer den, ikke noe å gjøre med det....
Lykkeligmammatiltre Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 Det er kjempebra at hun er åpen med deg om det ihvertfall husker at jeg ikke turte si noen ting! Ja den må jo komme en dag så
Trollkatt Skrevet 10. august 2008 #9 Skrevet 10. august 2008 Jeg var 10 år. Jeg kom i puberteten tidlig, og ble ikke direkte ertet, men fikk mange kommentarer, som at jeg hadde store pupper og sånn. Haha, hadde jo bittesmå pupper. Men sammenlignet med de andre, var de vel store. Jeg syntes ikke det var bare enkelt, det der. Mange av venninnene mine kom ikke i puberteten før ett-tre år etter meg. Selvfølgelig oppfattet andre meg som eldre enn jeg var, og jeg ble nok litt "bråvoksen" av det.
Mille** Skrevet 10. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. august 2008 Ja det er tidlig, og jeg er jo redd for at hun skal bli ertet av de andre jenten. Hun har begynt å få bryster og hårvekst, tror ikke det er så mange andre i klassen hennes som har fått det. Hun er jo enda et barn, leker med pollydukker liksom, håper hun slipper unna mensen en stund til.
yasmina Skrevet 10. august 2008 #11 Skrevet 10. august 2008 Fikk da jeg var 12. ungenes niese fikk naa,rett etter hun ble 10 aar... Hun blir ikke mobbet eller noe,men er veldig plaget med smerter.
katta og co Skrevet 10. august 2008 #12 Skrevet 10. august 2008 Jeg var 13 år og jeg synes det var sååå flaut. Broren min brukte å erte meg og det var så pinlig. Han visste akkurat hva han skulle si;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå