Susan*lillegutt og mini* Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 og gjett om jeg er sinna nå ja!!!! for det første må jeg få ut litt frustrasjon og sinne,for det andre så håper jeg dere forstår meg her. Kort og greit,storebror har hatt refluks,fikk det konstanter da han var 1år,gikk på medisin,ble dårligere,slutta,ikke noe oppfølging eller ny medisin,de mente han vaks det av seg,fikk astma medisin i 06 pga han fikk astma,.da starta også magetrøbbelet,konstant løs mage,så å si diare frem til i vår, (08) konstant mageknipe,døgnet rundt. Idag fikk han magekrampe,ungen var helt hysterisk,klarte ikke noe,ligge,sitte står eller gå,og hadde så vondt at han hylet. Fikk time hos legevakta og han mente d var magekatar,og snakket 1time nesten med han,og han lette etter novaluzid,men de var fri,så han fikk gavicon og noe annet tykt blankt flytende greie for å nøytralisere magen,men det kom rett opp,snakka at han hadde dårlig ånde,og det mente legen var enda pga han ikke var helt kvitt refluksen,og siden han har gått i 2år med vondt i magen og ingen barneleger vi har vært hos har brydd seg,bare tatt blodprøver for div mat allergier og slikt,så trodde han kanskje at han har gått med det så lenge,så han presiserte også at som regel annbefalte han ikke gastropi til så små barn,men siden dette hadde pågått lenge ville han ha krevd det,samt evt en ny ph måling. fått tak i novaluzid hjemme nå,men stakkars lillegutt er så sliten,sovna av flere ganger hos legen,sovet masse siden kl.13 da det begynte og vi var hos legen 18.30 hatt vondt siden kl.13 så han er helt utslitt,litt bedre i magen,men verken drikker eller spiser for han har vondt. gjett om jeg blir sinna om det viser seg at han har hatt magekatar siden 06 og barnelegene ikke har brydd seg,for de sier bare,ja vi skal først undersøke om han er allergisk,og har gjort det 5-6 ganger,så skjer det ikke mer,fastlegen har vært en engel,henvist oss til barneleger,men stopper liksom hos dem, han har ikke fått epikriser heller,så da jeg var innom for ett par mnd siden og sa at nok er nok,guttungen kan ikke gå slik mer,våkner jo midt på natta med vondt,så skulle ha henvise oss til gastropi,men han mangla jo epikriser,og barnelegen er her bare en gang i mnd,kommer fra et annet sykehus...arg..!!! Sorry,men måtte bare lufte meg litt her.
Expat Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Hei Susan! Jeg kan bare klemme på deg. Det er fritt sykehusvalg i Norge, kanskje på tide å reise litt på dere. Hehe, om det er om et par mnd kan dere bo hos oss i Bergen for nå har vi snart plass! En klem til
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Stakkars storebror.. Skjønner godt at du er sinna, blir sinna jeg også på deres vegne. Som hun over sier, det er fritt sykehusvalg. Sykehuset hos dere er jo ikke akkurat kjent for å være spesielt bra. Føler oss mye bedre ivaretatt her, og det er en god følelse. Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå