Contura Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Uff, jeg er passe fortvilt nå. For å gjøre noe som kan bli en lang historie kort: - Gutten min er 2 mnd. og har fått kun pupp inntil for tre dager siden. - Jeg mangler ikke melk, men pga, jeg skal fortsette skole til høsten har vi prøvd å gi han litt flaske med MME for å venne han på det når pappaen skal ha han noen timer nå og da i skoletiden. - Han har drukket 30 ml. første dag, 2x 50 ml. andre dag og på kvelden tredje dag drakk han 100 ml. etter kveldspuppen. (kun "påfyllspupp") Det synes jeg var mye. - Etter den flaska på 100 ml. nekter han å ta puppen - jeg har "kranglet" med han i hele dag, men pupp skal han ikke ha. Det har endt med flere timer skriking før jeg til slutt prøvde 50 ml. i flaska - det gikk rett ned. Prøvde pupp like etterpå - ikke søren. -Så tok han en lur og var sulten da han våknet - prøvde pupp, men fremdeles full nekt så jeg følte meg nødt til å ty til flaska (for å si det sånn) Er det mulig at han har funnet seg til rette med flaska så fort???? Han blir jo illsint ved puppen - melka kommer tydeligvis ikke fort nok, og har jeg stimulert brystet på forhånd slik at melka er der når han legges til så nekter han likevel. Dette er mitt tredje barn og jeg har gjort noe liknende med mine andre to, men ingen av dem har gått til puppenekt på denne måten. Jeg har overhode ikke noe ønske om å slutte å amme - de andre har jeg ammet i 10 og 12 mnd.
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Høres nok ut som han foretrekker flaska pga. melka kommer fortere enn når han suger pupp... Kutt ut flaska for ei stund og ikke gi deg med puppen (hvis du vil amme). Gi på kopp eller sprøyte hvis dere absolutt ikke får til. Ikke press han til puppen. Tilby han ofte... Som oftest tar de puppen når de sover, så lur inn puppen når han holder på å sovne eller sover ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå