Gå til innhold

"velger" dere venner for barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hørt i et par tilfeller at venninner har sagt

"håper ungen min ikke begynner å leke med den og den i barnehagen fordi jeg liker ikke foreldrene da heller ikke ungene"..

har dere hatt lignende reaksjoner? eller er det: "nei ungene må få velge sine venner selv"... uansett??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun skal få velge sine egne venner..

Skrevet

de velger sine venner selv..

Skrevet

Jeg kommer neppe til å nekte noen av dem å leke med de de vil. Men det må jo være lov til å bygge opp under vennskap som vi ser er bra for barna?

Etter at barna begynner på skolen nytter det neppe å legge seg bort i det likevel. Jeg vil likevel komme til å være restriktiv med hvor mye de får gå på besøk til unger jeg vet bare sitter og spiller voldelige playstationspill feks. Da vil jeg heller at de ungene kommer til oss.

Skrevet

Helt ærlig, så har jeg valgt bort mulighetene til å bli venner med noen unger som er skikkelig fæle. Ja de er det. Piner katter, herper andres eiendommer, kaster frukt på husene m.m. I en alder av 4-7 år! Så, jeg har aldri gått bort dit for å la banra prøve å bli venner med dem.

Valgte også bort en gutt min eldste lekte en del med pga mora hans. De skulle alltid ha vår sønn på besøk til dem, og mora er skikkelig streng. Sønnen min var alltid lei seg etter besøkene pga moras holdninger til ham. Måten han spiste på, gikk på, at han snublet mye, at han ikke kunne skrive navnet sitt da han var 4 år.. m.m.

Da satte jeg foten ned og sa nå er det nok. Prøvde først å snakke med henne, når ikke det gikk prøvde jeg å unngå at han skulle være der alene, men det var vanskelig. Så, litt etter litt, "mistet" vi kontakten.

Får sikkert en del kjeft for dette, men jeg føler begge delene er på sin plass.

Ellers får de stort sett bli venner med hvem de vil. :)

Skrevet

tror jeg hadde gjort det samme i din situasjon

Skrevet

får velge selv..

Skrevet

Ideelt sett så skal ho få velge sjølv. Men ein vil nok støte på andre som kanskje ikkje er det sunneste vennealternativet, og eg vil nok da prøve å styre unna litt. Da basert på heilt andre ting enn om eg liker foreldra eller ei. Men eg vil helst unngå at ho får venner som dominerer, undertrykker, mobber andre etc. (og seff ser eg helst at ho og oppfører seg skikkelig da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...