Gå til innhold

Røyking og medisiner i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer, er det noen som kjenner eller vet om noen som har fått en baby som har skader pga røyking eller medisiner i svangerskapet?? Jeg har altså IKKE tenkt å gjøre noen av delene!!! Men jeg bare lurer, det er jo så mye prat om hvor utrolig farlig dette er. Kjenner ei som røykte sikkert 20 sigaretter om dagen og i tillegg tok medisiner i svangerskapet, barnet er friskt og fint!! Ikke var han liten når han ble født heller. Så jeg lurer på, er det så farlig som de vil ha det til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyka hele mitt svangerskap - desverre... Men jeg har en frisk unge. Og han var over 4 kilo da han ble født også.

Skrevet

En venninne røyket under svangerskapet. Hennes sønn har ADHD.. Om det har noen sammenheng vites naturligvis ikke... Hennes neste sønn har ikke ADHD, og hun røyket heller ikke under svangerskapet... De har imidlertid ulike fedre..

Jeg tror ikke enkelteksempler presentert av lekfolk har særlig mye verdi i forhold til å belyse spm som dette.. Hvis jeg var deg ville jeg heller lett fram noen forskningsresultater på emnet.. De kan sikkert fortelle deg om "det er så farlig som de vil ha det til"..

Skrevet

har ei veninne som røykte hele svangerskapet. hun har en ekstremt urolig unge som ikke la på seg i begynnelsen, og spydde opp all mat han fikk. i tillegg mistet hun melka før han var 2 uker gammel.

vet jo ikke om det er røyken, men sånn var det for henne. mistet melka veldig fort med alle tre barna.

Skrevet

Har til opplysning tatt valium og stesolid i det siste svangerkapet mitt hver eneste dag og barnet mitt har ingen skader, når det gjelder andre medisiner som morfin og lignende vil jeg tro barnet vil få abstinenser når det kommer til verden og må da fortsatt tilvennes på det.

Skrevet

Nei, vet ikke om noen. Veldig mange jeg kjenner som røykte under svangerskapet, ingen skader.

Skrevet

Men man har v el ikke hellrt fått bevist alle bivirkningene.. hvorfor sjanse på noe når bivirkninge kan være så alvorlige???? Jeg kan ikke fatte at dere tør!! det koster ikke SÅ mye, om man bare tør/ønsker... det å la være en røyk eller femti er et lite offer i forhold til hva det kan koste oss senere etc.... pass på, jenter!!!

Skrevet

kjenner ei som røyket hele svangerskapet med begge barna og begge ungene ble født ganske mye for tidlig. og det er jo ikke bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...