*Rutletutt* Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 En på 1 år for eks....Milla hadde 39,7 i feber i kveld - er det høy feber for en ett-åring? Jeg vet jo at tempen kan variere veldig hos de små, så er derfor jeg lurer. Bør vi være obs i løpet av natten selv om hun har fått febernedsettende? Kan hun ha fått feber uten at hun er syk på annen måte? Virker ikke som om det er noe annet som plager henne enn feberen. *hilsen mamma til to små som veldig sjelden har feber*;o/
Gjest Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Junior ble innlagt etter 3 dager med 40,1-40,3 i temp.. Så 39.7 er høy temp, hvis paracet funker så gi henne det og følg med litt utover.. Paracet funker ikke på lille min..
bambi på isen Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Høres ganske høyt ut, men det kommer jo helt an på allmen tilstanden hennes. Hadde det vært min unge så hadde jeg sjekka henne før jeg la meg, og eventuelt gitt henne febernedsettende igjen. Jeg har litt panikk for feber, så mine får febernedsettende ganske kjapt (ved 38,5 grader), eldestemann har hatt feberkrampe og jeg hadde det masse selv når jeg var liten, så jeg er litt hysterisk når det gjelder sånne ting. Trenger ikke være noe selv om hun har høy feber, kanskje noen jeksler på gang?? Mine har som regel hatt vondt i halsen når feberen har blitt så høy. Se henne an noen dager og ta kontakt med lege på mandag hvis hun ikke blir bedre, eller legevakten i morgen hvis allmen tilstanden blir dårlig. God bedring :-)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Kommer mere an på almenntilstanden.. Mini hadde ved den alderen nesten 41 i feber ( 40.8 ) i 4 dager.. 40.8 var som sagt det høyeste jeg målte.. Han var da veldig dårlig i almenntilstanden.. Har han under 40 så var ikke det så ille høyt på sønnen min.. Men alle takler feber forskjellig.., og det kan jo være at det for ditt barn er høy feber selvom det ikke er det for mitt.. =)
*Rutletutt* Skrevet 9. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2008 Takk for det:o) Hun har vært veldog slapp og sutrete i dag - og sovet mer enn vanlig. Jeg skal ta en skjekk når vi legger oss og evt gi en febernedsettende til. Er ikke vant til dette med feber, vi....;o/
*Rutletutt* Skrevet 9. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2008 Ok, det har jeg ikke tenkt på. Hun har ikke hatt så høy feber før, har nesten ikke hatt feber i det hele tatt, så er litt uvant. Får bare følge med på henne da. Takk for svar:o)
Gjest Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 Man blir ganske var på hvordan de er når de har feber. Det viktigste er å få i de drikke og gi febernedsettende.. Om almentilstanden går ytterligere ned ville jeg ringt legevakta, bare for å få en vurdering.. Da Halvor var så dårlig var vi på legevakta 5 ganger på 2 dager, og de sendte oss til slutt til Drammen med diagnosen dobbeltsidig lungebetennelse. Han var kjempeslapp og overhodet ikke "min baby". Vær obs på om hu blir mer slapp eller sløv, og ring legevakta når du begynner å føle det ubehagelig! Bedre å ringe en gang for mye enn for lite.
*Rutletutt* Skrevet 9. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. august 2008 Uff, stakkars liten:o( Ja, jeg får følge med henne. Ikke noe særlig når de små er syk:o(
Gjest Skrevet 9. august 2008 #9 Skrevet 9. august 2008 Jepp.. gjør det;) Er ikke noe moro når de blir så slappe! Håper hun blir fort frisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå