Gå til innhold

Pappaen min er herved sparket som pappa for meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er en psyk mann, det har vi visst i alle år. Var voldelig mot mammaen min før jeg ble født, og det varte helt til hun endelig kom seg bort fra han 10 år og 3 barn etterpå. Etter dette har han hatt to andre samboere, begge har han mishandlet og blitt dømt for dette. Alkoholproblemer har han også, har hatt det i alle år. Blir hel syk når han får alkohol innabords, har innrømmet det flere ganger selv også, men greier likevel ikke å holde seg unna.

Jeg har aldri hatt noe godt forhold til han, mye pga at jeg var tilstede og husker mye av det han gjorde mot både mamma og hans to senere samboere, og iløpet av årene etter det har det også kommet til diverse andre grunner. Mine to yngre søstre derimot, de har vært kjøpt og betalt, får alt de peker på av ham og mer til.

I 4 år nå har mine to yngre søstre bodd hos han av forskjellige grunner. For 2 år siden ble den eldste av de to kastet ut derfra, kalt hore og diverse andre stygge ting. Hun var da 17 år gammel. Hun flyttet inn sammen med meg og samboeren min, og i et halvt års tid hadde verken hun eller jeg noen form for kontakt med pappa. Ikke før bestemors 80-årsdag, hvor han skulle ha stort familieselskap hjemme hos seg til ære for henne. For hennes del valgte vi å stille opp der, og gradvis etter dette tok vi opp kontakten med pappa igjen. Søster flyttet hjem igjen i fjor sommer, og ting har vært tilnærmet normalt etterpå. Normalt for oss er ikke normalt for en vanlig norsk familie, men det har vært slik vi har vært vant til å ha det.

I morges fikk jeg SMS av mamma, jeg måtte komme bort til henne så snart jeg hadde mulighet til det, for hun hadde noe viktig hun måtte snakke med meg om. Jeg og sønnen min gjorde oss ferdige her hjemme, og kjørte bortover. Når jeg kommer dit får jeg vite at min yngste lillesøster ble banket av pappa i natt!! Hun er 14 år gammel, og fikk seg juling av sin egen far! Han hadde, som vanlig, vært på fest i går kveld. Kom (til forandring) hjem i rimelig tid. Lillesøster (14) satt da i stua og så på film sammen med kjæresten sin. Pappa satte seg sammen med dem, tullet og lo med dem slik han bruker å gjøre. Sjåføren hans var med han inn en tur, og de to gikk på kjøkkenet og laget seg litt nattmat. Etter en stund kom pappa inn i stua igjen, nå rasende forbannet av uvisst årsak, først slår han til kjæresten (17) til lillesøster og jager han ut av huset. Deretter går han løs på lillesøster, slår henne og sier hun er en bortskjemt drittunge og det som verre er, tilslutt slår han henne så hardt at hun fyker bakover og ramler i veggen. Her har min andre lillesøster (19 år) våknet, hun lå nede i kjelleren og sov for natten men våknet av bråket oppe i stua. Hun går opp for å se hva som skjer og finner pappa og lillesøster, prøver å få pappa unna og får tilslutt med seg lillesøsteren ut av huset. Lillesøster på 19 hadde også sin kjæreste på overnatting, han kom også opp på et eller annet tidspunkt. Han hadde bilen sin stående der, så de tok den og kjørte hjem til han heller. På vei dit ringer de mamma og forteller hva som har skjedd. Hun igjen tar kontakt med politiet, som forteller henne at det er tragisk når slikt skjer, men de kan dessverre ikke rykke ut pga mangel på kapasitet!!! Det vil ikke bli gjort noe fra dems side før mandag!!

Ut på formiddagen i dag kjører mine to søstre hjem for å hente seg klær og saker og ting, men kommer seg ikke inn, for da har pappa boltret igjen dørene.

Fy faen for en syk, syk verden vi lever i!

Signerer med anonym nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om noen av dem har merker på kroppen etter din far gikk amokk så ta bilder av dette, gå også til legen å få han til å skrive skadeomfanget.

(om dere skal anmelde han that is)

Skrevet

Hverken lillesøster eller hennes kjæreste har noen merker på kroppen etter dette. Glemte å skrive i hovedinnlegget at sjåføren hans fikk seg også juling før han dro derfra, vi vet ikke om han fikk noen merker eller skader av dette. Problemet med han er at ingen av oss vet hvem han er, så vi får ikke kontaktet han.

HI

Skrevet

Så utrolig trist å lese, en ting er at mange slåss i fylla, men å gå løs på barn i fylla er utilgivelig, og sikkert enda mer smertefullt(psykisk) for lillesøsteren din også, siden det er hennes egen far, en mann som i utgangspunktet skal beskytte henne mot alt det grusomme her i verden.

Håper dere kutter kontakten med denne mannen, ihvertfall en periodet til han har fått hjelp til å rette opp livet sitt, hvis han er interessert i det da selvfølgelig...

Skrevet

Ja det er forferdelig trist! Synes så utrolig synd i henne! Hun har alltid vært lillejenta hans, "favoritten" om man kan si det, og hun kjenner ikke til noe særlig av det han har gjort tidligere. Frem til i natt har hun trodd at han var en passelig normal mann, men nå fikk hun dessverre erfare noe helt annet... Hun har det selvfølgelig tøft nå, men tar det mye bedre enn jeg tror jeg ville gjort.

Vi, eller iallefall jeg (og mamma), har prøvd å kutte kontakten med han flere ganger. Han har iallefall to ganger sagt at han vil rette opp livet sitt og få orden på tingene. Vet at han har gått til psykolog en gang for ikke så veldig lenge siden (tror det var etter episoden hvor han kastet ut lillesøster som nå er 19 for to år siden), trodde det ble noenlunde bra da, men nå sprakk det altså igjen.

Jeg blir iallefall å kutte kontakten med han nå, jeg vil ikke ha noe mer med han å gjøre før han evt. klarer å vise at han virkelig har gjort noe med livet sitt. Sønnen min er hans første barnebarn, og han er så utrolig stolt av og glad i gutten. Kanskje det kan hjelpe han på vei til å få gjort noe når han skjønner at han ikke får ha noe mer med hverken han eller meg før det har blitt orden på han. En ting er at han er stygg med damene sine (ikke at jeg forsvarer det han har gjort altså, synes det er helt utilgivelig det han har gjort mot de damene!), men når han begynner å gå løs på sine egne barn, da har det faen meg gått langt nok!!

Er bare så utrolig glad for at den andre søsteren vår var der og fikk med seg lillesøster bort derfra, for vi alle kjenner han såpass godt at vi kan tenke oss hva som kanskje ville skjedd om han fikk fortsette... Når han først er begynt å slå, så svartner det helt for han, og han gir seg ikke.

Faen heller altså, blir så forbannet! Men det var virkelig godt å få skrevet litt av seg i kveld!

Skrevet

Har søstrene dine et annet sted de kan bo nå da, eller var de der bare for helgen?

Skrevet

De bor jo egentlig fast hos pappa, men yngstejenta blir værende hos meg noen dager nå, deretter blir hun nok å flytte inn hos mamma. Samme hva som har skjedd tidligere har hun vært fast bestemt på at hun ikke vil flytte fra pappa, men nå har hun snudd helt rundt og vil ikke tilbake dit i det hele tatt. Eldstejenta blir sikkert værende hos kjæresten til hun finner seg egen leilighet (det har egentlig vært planen helt siden i vår at hun skulle finne seg egen leilighet, nå blir det gjort alvor av).

Skrevet

Det er bra at det ordner seg da, det har jo skjedd nok, om de ikke skulle bli husløse i tillegg tenkte jeg på!

Håper dere alle, inkludert faren din kommer seg over dette, og at ting stabilieserer seg etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...