Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Jeg har haft en døfødsel i oktober 07 og er derfor veldigt redd for at babyen imagen ska dø. Er nervøs før hvordan jeg vil reagere under fødseln,om jeg får panikk eller at alle vonde minner fra min fødsel i oktober ska komme opp igen. Derfor er de viktigt for meg at ha en jordmor jeg føler meg trygg med. Ønsker at ha den jordmoren som var med på min fødsel i oktober viss de er muligt. *Jeg ønsker at ha så lite mensker som muligt under fødseln runt meg. *Jeg vil ha klyx *ønsker at dere dekker til under fødseln så ikke jeg eller far ser noe av fødseln. *Jeg er redd sprøyter men ønsker epidural viss dere syns jeg trenger det. *Dere må vara lugne men bestemte med meg ellers blir jeg usikker og redd. *Jeg vil helst ligge i "prekestolen". *Jeg er veldigt redd for at revne og bli klippt. *jeg ønsker at far ska bli hørt og involvert. *viss far ønsker ska han klippe navlesnoren. *Jeg ønsker at dere tørker av babyen innan vi får han til oss. *Jeg vil at far ska få han til seg først. *Jeg er veldigt redd for at presse ut babyen så trenger mye støtte då. *Jeg vil ikke ha den sprøyten i kjeden. *ønsker helst ikke akkupunktur *Viss jeg ikke føler meg trygg med den jordmoren jeg har vil jeg ha en annen. er de greit å skrive det sånn...ville ni tagit bort noe av det?
mamman til 2 nydelige jenter Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Ikke noen vits i å legge skjul på dine ønsker, husk at det er din fødsel. Det er jo dette du vil? Jo mer informasjon og ønsker du har til jordmor, jo lettere blir det å tilrettelegge for deg. Jeg har selv et langt ønskebrev til føden. Lykke til :-)
Mamma til to tette Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Svarte deg nettopp på mitt innlegg og har sett gjennom listen din, dette er kjempebra. Ta med alt og så vil du diskutere det videre med Jm når du kommer på føden. Ingen ønsker er "feile", dette er din fødsel og de gjør alt de kan for å legge til rette for deg. Jeg hadde også en traumatisk fødsel bak meg, men vi kun trodde en stund at det var dødfødsel så vet bare en brøkdel av hvordan du har det. Du har all grunn til å be om all mulig støtte og hjelp for å gå inn i ny fødsel, håper at du får den drømmefødselen du og din mann fortjener! Jeg begynte brevet mitt med at i bakgrunn i min forrige fødsel så visste jeg ikke hvordan jeg kom til å reagere når jeg kom i fødesituasjonen. Det er jo rett og slett umulig å si og da er det bra at de er obs på at de kan møte en fødende som trenger ekstra støtte. Masse lykke til!
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Skjønner veldig godt du er nervøs og redd etter en slik opplevelse tidligere. Men må si at jeg syntes fødebrevet ditt så veldig fint ut ;-) Kanskje jeg skal lage et selv også nå, selvom jeg er førstegangs. Ønsker deg masse lykke til!
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 ja jeg såg det...svarte deg tilbake på ditt inlegg nå=) jeg syns jo de er greit at de får litt info om oss for de er nok ikke alltid like lett at få ut sine ønsker når man har rier og har vondt og er spent og nervøs=) så er nog enig at de er fint at ha et ønske brev... takk for deres svar=)
C@milla *EMIL* Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Synes det høres bra ut jeg:o) Jeg har en delt mitt inn i informasjonsdel og ønskedel jeg.. litt sånn siden jeg har en del som står i journal som jeg er redd de ikke får med seg.. og da mine ønsker etterpå.. håper også det er greit.. får prøve å huske det på tirsdag da jeg skal til gyn, kan legge det inni journalen sa jordmor til meg, da ligger den der når vi ringer inn og sier at vi kommer,så de kan lese på forhånd også...
Gjest Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 Jeg syns det var et veldig fint ønskebrev jeg. Det er rett frem og helt ærlig,og det tror jeg jordmødrene også setter pris på. Vil ønske deg masse lykke til med fødselen, og håper så inderlig du får en fin fødselsopplevelse!! Lykke til
Turtelduen Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 Syns det var fint jeg. Greit å få det sagt også. Ønsker deg lykke til jeg, med fødsel og samtale til onsdag...
LilleLykkeMor Skrevet 10. august 2008 #9 Skrevet 10. august 2008 Synes det var kjempelurt, jeg, og synes ingen av ønskene dine var spesielt unaturlige. Tror faktisk JM setter pris på et slikt brev, da er det mye lettere for dem å gi deg den fødselen du ønsker. I stedet for at de må "gjette", OG i tillegg kan det være greit for BF, som også kan være helt sikker på hva du vil. Smart :-) Og lykke til!!
NormaJean Skrevet 10. august 2008 #10 Skrevet 10. august 2008 syns det var ett kjempefint brev. enkelt og greit, man trenger jo ikke å skrive en lang avhandling heller. syns det er bra formulert og får frem hva du ønsker. ble veldig inspirert av brevet ditt, tror jeg skal skrive ned ett allikevel, selv om mine ønsker står i journalen min. kanskje greit at JM har ett papir i hånden så jeg slipper å svare på spørsmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå