Gå til innhold

Penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis far og mor skal ha barna like mye etter brudd, kan dere ordne det slik at far PÅ PAPIRET har 60%. Da får han rett til overgangsstønad, bostøtte, skatteklasse to, dobbelt barnetrygd o.s.v. Og selv slipper dere unna med å bare betale bidrag i stedet for utgift til barnehage.

Husleie må dere jo slite med begge to, mat og utstyr o.s.v. Men kanskje far kan bruke mer på klær til barnet, siden han får barnetrygda.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud, hva var dette?

Skrevet

Ja, det lurte jeg også på, så derfor svarte jeg ikke........

Skrevet

Bare et forslag!

Hvis dere vurderer 50/50 i praksis, men synes det er bedre at MOR får 60% på papiret, så gjør for all del dét. Det er opp til mor å bestemme..

HI

Gjest marie-s
Skrevet

En litt gretten far her eller? Nå er jeg generelt mot 50-50 uansett bare så det er sagt. Dersom du gidder å undersøke litt så vil du fort finne ut at menn tjener generelt mer enn kvinner. Menn er også flinkere til å priortere seg selv og sin karriere fremfor familen mens en god del kvinner velger familen først. Dermed blir hun hengende bak i arbeidslivet og vil ende opp med lavere lønn enn mannen. Nei, det dette gjelder ikke i alle tilfeller, ingen regel uten unntak osv. Dette er nok grunnen til at mange jenter som er her inne får det rådet, nå er jeg ikke fan av trygdesvindel heller, så jeg har ikke gitt det rådet ennå. Si at man deler 50-50 så vil uansett den som tjener mest betale noe i bidrag til den som tjener minst uavhengig av kjønn.

Skrevet

minner igjen om at dette blir anmeldese av begge når det blir oppdaget... er en del slike saker oppe hvert år ..

Skrevet

Blir litt oppgitt av holdningen. Eg er selv i den situasjonen at eg ønsker å prioritere ungen isteden for mye jobbing. Og ønsker 50 løsning. Men oppfatter at som mann så skal en ikke ha slike synspunkt, og at eg bør gi meg på dette.

Hvorfor?

Er det slik at kvinner ikke trur at vi menn kan være gode omsorgspersoner og klarer å gi barnet like mye som mor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...