fuglebiff Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Er i uke 36+4 nå, og går på Klexane siden jeg er arvelig disponert for blodpropp. Tenker mye på fødselen, og har lyst på en mest mulig naturlig fødsel, med badekar og akupunktur som smertestillende. Men har hørt veldig mye positivt om epidural, og har tenkt på dette hvis smertene skulle bli for ille.. men nå har jeg lest i et vedlegg om epidural fra jordmor at gravide som går på blodfortynnende ikke kan ta epidural..?! :/ Har noen erfaringer med dette..?
NormaJean Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 vel, jobber som sykepleier hvor vi har mange pasienter med epidural og som går på blodfortynnende (får klexane, fragmin, heparin o.l) Har aldri vært et tema på min avdeling at det ikke skal gå. så med ett lite forbehold i og med jeg ikke jobber med fødende, så vil jeg nok si at jeg ikke tror det er noen problem. men ring fødeavdelingen din og spør for da får du et ordentlig svar. her inne på BIM så kan man jo høre så mye rart;)
allegodetingertre Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Jeg går selv på klexane og skal ha planlagt keisersnitt. Fikk beskjed av legen på sykehuset at jeg IKKE skal sette sprøyte samme morgen som snittet (ikke noe problem for meg for jeg pleier å sette sprøyten om kvelden). Jeg får vel epidural eller spinalbedøvelse tenker jeg.
krish Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Jeg går og tenker på det samme som deg om dagene. Er 37 uker og har gått på Klexane siden uke 30 pga DVT og lungeemboli. Jeg har fått beskjed om å ringe føden tidlig for å avklare om jeg skal ta eller ikke ta sprøyten hvis noe starter, tar sprøyte morgen og kveld. Ang epidural vil det være mye opp til anestesilegen om han vil stikke eller ikke, hvor lenge det er siden du satte siste Klexane sprøyte, og trolig verdien av Anti- Xa dersom du har tatt slike prøver... osv... Men det lureste for deg er jo å ringe føden for evt få sikrere svar i akkurat din situasjon!