Gå til innhold

He he, jeg er nok et fan av ordning og reda...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa og jeg bygget lego i formiddag og da gikk det opp for meg. Jeg liker orden og oversikt... Mens hun bygget i vei med alle slags farger og fasonger, sorterte jeg fargene først og bygget små portaler. Helt symmetriske og i farger som matchet. He he, jeg tenkte ikke på det før jeg så på det etterpå, men det er litt rart å få det midt i fleisen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi her er det på stell.... og det bør det være ellers kommer KaroStalinmamma og tar dere:o)))

He he he også så fint det er med lego hus i alle regnbuens farger....

Mens du ville bare ha ensfarget... Vanlig hus skal være nøytrale, legohus skal være et syn for øyet:o))

Men det er bra og ha orden, men det må bare ikke ta over livet og vli sykelig..... Ha ha ha ha, når du dør kommer du til å gå igjen å rydde hos de som overtar huset deres:-DD Et ryddegjenferd, det kunne jeg levd med også.

Skrevet

Ugg!! Da kan du få lov til å bygge sammen med min datter! Hun har STERKE meninger om hvilke farger som skal hvor.... Jeg bygger i rasende fart for å bli fortest mulig ferdig.... det er ikke godt nok for min unge klon....

Skrevet

Men du, orden og oversikt trenger jo ikke nødvendigvis bety kjedelig håper jeg!

For regnbuen skinner for oss alle vet du og et regnbuehus kunne vært utrolig tøft da:-)

Jeg må innrømme at jeg nok er mer leken enn jeg er ryddig!

Skrevet

Den er grei, jeg bygger sammen med lilleSnulder!! Jeg er nok litt gær'n på slikt i følge min mor. Hun mener det grenser til sinnsykdom å bruke en feriedag for å rydde på loftet.... Synes dere ikke dere hører henne "Herregud Karomamma, det der er det bare INGEN som gjør altså...:" He he...

Skrevet

Jeg er helt enig med din mor:-) Går det an å bli lykkelig av å ha det sånn derre tvangsryddig da du? Bare spør jeg for jeg aner virkelig ikke;-D

Skrevet

Hehe... hun bommer litt med INGEN da! DU gjør det jo!!! Og du er absolutt ikke en person som kan kalles ingen!

Skrevet

.....nå var jeg dyp assa....

Skrevet

He he, jeg liker å leke da... Det bare bor inni meg, skjønner dere (og det kom så tydelig fram under legobyggingen....).

Jeg tror ikke man blir lykkelig av nazirydding og tvangstanker i den retningen (tvert i mot), men jeg er bare laget sånn at jeg rett og slett er litt gladere til sinns når det er ryddig. Så merkelig det enn kan høres ut :) Jeg skulle gjerne hatt en uke fri alene for å sette opp hyller og ordne bokser og sortert i vilden sky. He he, det høres jo helt vilt ut....

Skrevet

Du kan gjerne tilbringe en ferieuke eller to her hos oss også:o))

Skrevet

Nei det er ikke vilt! Jeg innrømmer glatt at jeg er mye lettere til sinns når jeg har det ryddig rundt meg! Blir bare frustrert når alt flyter!

Men jeg skriver ikke lange lister om alt da....;=)

Skrevet

Herregud, har dere ikke CDene alfabetisk altså??? Eg er SJOKKÆT...

Skrevet

Hæ?????

Du er gal som ikke skriver lister Snulder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hahahahahahahaha........................listene mine de glemmer jeg hvor jeg har lagt - i alt rotet:-)))

Skrevet

Hadde de alfabetisk før jeg fikk mann og barn i hus:o))

Skrevet

Noen ganger så klarer jeg ikke engang å si hele alfabetet.............

Skrevet

De gærne har det godt veit du:=)

Søren at jeg ikke viste deg cd-systemet mitt da dere var på besøk Karomamma.... du hadde blitt meget dypt sjokkert.....;=D

Skrevet

Hadde nok ikke det, serru. Ryddemanien gjelder bare hjemme hos meg selv. Jeg klarer fin-fint å slappe av hos andre og i feriene (som noen av dere har sett)......

Skrevet

Du hadde vel helst blitt mest sjokka over mangel på god musikk tenker jeg;=)

Skrevet

Hehe... du høres ut som meg du Karomamma! Men at du var fan av ordning og reda, ja se det har jeg fått med meg for lenge siden. Lister er bra, fargesortering og alfabetiske oversikter likeså. Dessuten kan jeg godt investere noen feriedager i starten av ferien både til rydding av loft og kjeller. Det er så utrolig deilig å komme hjem fra ferie til strøkent hus! Og så slapper jeg så godt av når ryddeprosjekter og andre prosjekter er avsluttet. Det er jo da det virkelig er ferie!!!

Skrevet

You are so not alone!!! Men heldigvis for deg og Karosnuppa har ikke hun blitt like "ille"?

Her i gården ser det ut som de beklageligvis arver mine tvangstanker i den retningen der. Eldstejenta hadde en lang periode i barnehagen da hun var to da de ansatte var riktig så bekymret for at hun bare perlet med en farve om gangen. Mellomste bruker halve tiden bare på å soreter farvene og minste... Ja, hun har vel egentlig ikke vist de helt store tvangstankene enda, men jeg vil anta at de kommer... Veldig glad i å rydde også for da blir mammaen så glad ;-)

Siste dag av ferien ryddet vi loftsstuen og sorterte gamle bilder m.m. Gummismannen blir nesten oppgitt over at det er mulig å bli så lykkelig over å sortere og ordne med ting, men kan jo ikke annet enn å sette pris på at vi da har bl.a. egen valutaskuff og skuff for bursdagskort og -invitasjoner...

Skrevet

Kasser og kurver og bokser og skuffer. Ungene har litt av hvert til sine forskjellige ting og mor sjøl har både system og ikke noe system eller systemer som er blitt så hemmelige at ingenhusker hvor de er :o)

Er enig i at det er smart, men enkelte ting glipper hos meg og de tingene forblir kaotiske......

Skrevet

Det er godt å høre at jeg ikke er alene. Jeg er også en ryddoman. og liker brettekanter i skapene, alfabetisk rekkfølge i bokhyllen (de blir stadig rotet til...) og symmetri i sysakene ellers.

Jobber litt med å slappe mer av, men jeg har det også sån at når huset er yrddig så slapper hodet av...

Brettekanter betyr jo at jeg må stryke, og det liker jeg, men vennene mine ler av meg som stryker det meste. Har prøvd et par ganger å bare brette klærne og legge dem vekk. Men det blir liksom ikke helt bra - så jeg hentet dem ned igjen og dro over dem.

Men da storesøster litt oppgitt klagde over en krøllete strømpebukse skjønte jeg at jeg kanskje har gått litt for langt...:-)

Jeg ser også her at barna påvirkes, men det er jo i grunnen bare positivt når både store og små barn klarer å holde rommene ryddig selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...