Trønderbærta Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Har tenkt å pusse opp badet vårt om ikke så lenge, badet er 4*5 m. Det som må gjøres er; nytt gulv, varmekabler? (er vel en fordel å legge det når vi først skal bytte gulv??), nye vegger, og ny innredning (toalett, lite enkel servant m/skap og speil, og dusj - maks 80*80)! Noen som har gjort lignende og vet ca pris! Og noen gode tips? Gulvbelegg eller fliser på gulv?
du og jeg og vi to Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Jeg har pusset opp to bad på to år - det første var litt større enn deres og kom vel på 120.000 kroner, da gjorde vi det samme som dere tenker å gjøre, pluss satte inn automatisk vifte. Vi valgte fliser både på gulv og vegger, og jeg liker nok det best. Absolutt varmekabler. Det viste seg at de som pusset opp badet vårt den gangen var veldig rimelige å bruke - for når vi skulle ta badet der hvor vi bor nå - ble det over 100.000 dyrere. Det var mer omfattende arbeid der, toalettet ble flyttet og vi fikk ekstra sluk til badekaret - men likevel. Badet var en del større også.
Skravlefruen med huleboer Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Har dere noen fagfolk som tar ting svart? eller skal dere bruke murer, rørlegger og elektriker gjennom firma? Bad og kjøkken er de to dyreste rommene å pusse opp. For ett bad kan man mist beregne 50 000,- og ikke forvente at kostnadene skal komme under 100 000,-, selvfølgelig avhengig av hva man velger å gjøre og hvilken arbeidskraft man bruker. Ville helt klart anbefalt nye varmekabler når dere først legger gulv, og jeg ville definitivt anbefalt fliser da det i utgangspunktet utgjør så lite kostander (totalt sett) og dessuten vil det gi mer igjen enn gulvbelegg mtp salg en gang i fremtiden. God tips.. ? Hmm.. PLANLEGG!! og forhør dere om pristilbud fra forskjellige firma. Sjekk selv på forskjellige butikker i forhold til valg av fliser. Det er ofte gode tilbud å komme over. Sjekk også med baderomsinventar, der også er det gode tilbud i ny og ne. (ikea har faktisk overraskende gode baderomsløsninger..)
Belladonna med to gutter Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Vi gjorde det nettopp, 7 kvadratmeter, fikk litt polsk hjelp så kom det på 70 000 kr. Alt nytt!! Og FINT!! Og alle papirer er i orden selvsagt.
du og jeg og vi to Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Vi fikk gjort alt gjennom et firma, de ordnet alt av avtaler med elektriker, rørlegger, etc. Tok ingenting svart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå