suski22.12.08 Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Hei, jeg har hatt vondt i magen (sånn mens-vondt) og masse kynnere (noen ganger konstante) i ca 2 uker nå. Er 20 uker på vei. Denne uka gikk slimproppen, og jeg fikk ø.hj. time på sykehuset. Der konstanterte de at livmorhalsen var tykk og godt lukket. Jeg ble sykemeldt i 2 uker 100% og 2 uker 50% med beskjed om å holde meg i absolutt ro den første uken. Fikk anbefalt magnesium-tabletter for å stanse kynnerne og ta en paracet hvis det ble for vondt. Jeg ligger rett ut på sofaen på 3. dagen nå, og bare jeg går på do er det på'an igjen. Kan ikke leke med ungen min, jobbe, husarbeid eller noe, jeg blir snart gal...... Er 2. gangsfødende, hadde masse kynnere forrige gang, men aldri vondt i magen. Noen andre som har opplevd dette? Kan disse sinnsykt plagsomme kynnerne gi seg etterhvert?
Gjest Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Hvorfor får du ikke Bricanyl om jeg kan spørre?
suski22.12.08 Skrevet 9. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2008 Nei det vet ikke jeg heller. Men det var ingen umiddelbar fare for for tidlig fødsel så vidt jeg forsto, livmorhalsen var lukket og 4,5cm tykk. Jeg har ingen blødninger eller nedpressfølelse. Så kanskje derfor? De nevnte ikke noe om det egentlig, siden jeg sa på egenhånd at jeg helst ville slippe Bricanyl (da jeg muligens er bærer av arvelig hjertefeil- men det er bare muligens)
Gjest Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Ah.. hvis du muligens er bærer av hjertefeil så er det ikke noe rart du ikke har fått det.. Jeg ble lagt inn i uke 33 i forrige svangerskap med kynnere, og da fikk jeg beskjed om at det kanskje ble tur til Drammen (nærmeste sykehus med prematuravd i forhold til hvor jeg bor). Men ikke noe var i gang heldigvis, men kynnerene gjorde alikevel at jeg fødte for tidlig, men ikke prematur. Virker magnesiumen da?
suski22.12.08 Skrevet 9. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2008 Tja si det, nå har det gått en time siden jeg hadde steinhard mage- nå er det bare sånn semihardt. Har bare liggi stille da. men jordmora sa at hu hadde fått masse tilbakemeldinger på at Mg tilskudd skulle virke bra. Lurer litt på om det er sånn at disse kynnerne (selv om de skulle være ufarlige, er de vonde og gjør normal livsførsel umulig) blir borte etter mye hvile og magnesium? Har lite lyst på å ha det sånn i 4 mnd til liksom.
Gjest Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 Jeg fikk kynnerene etter en flytur i uke 23, og de ble ikke borte... Merka ikke at jeg hadde rier heller, før jeg hadde 8 cm åpning...
Gulljnta Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Hadde det på samme måten som deg HI, men jeg fikk bricanyl som jeg skal ta i 14 dager før jeg skal på sjukehuset på kontroll igjen. Er 27+3 i dag og fikk disse tablettene på mandag.. Ekle bivirkninger, men de har halvert kynnerne hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå