bamby Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Jeg sluttet selv etter 7,5 mnd, etter to fast føde-måltider og avslutta natt-amming gikk interessen over for hennes side+jeg var sikrere på at hun fikk nok næring..evig bekymring det der! Med MME var eg sikrere og hun sov rundt pronto!
petite fleur Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Da han var 3 mndr, da nektet han å ta puppen.
bamby Skrevet 9. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2008 Ja vet aldri med de! Jeg fikk god samvittighet av slutte i motsetning til normalen...visste hun fikk alt hun skulle! faktisk en lettelse slutte...få igjen seg selv:)
Belladonna med to gutter Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 han var 5mnd og bet meg ihjel!!!
bamby Skrevet 9. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2008 Hahaha ja mi var også begynt bite..og så så sint ut, eller bestemt, kikka opp og det var lett se hun forsto hun gjorde noe jeg ikke likte..jeg lo jo som oftest da!!
mai mammaen til to Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 med eldste sluttet jeg da hun var 15 mnd... sluttet fordi hun da hele tiden sa mamma, pupp.. hehe.. ,når hun sa det ute på butikken engang da sa jeg at nå er det nok..hehe.. ellers kunne jeg nok ammet mye lenger...på slutten ammet jeg jo henne kun på kvelden før hun la seg
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 Sluttet forrige helg. Etter tre og en halv måned med for lite melk, mye styr med KISS i begynnelsen(ville bare ha fra en side), diffuse muskelsmerter og senebetennelser pga håndpumping siden baby ikke ville ha pupp... så måtte jeg bare innse at nok er nok. Det er bedre for ham at jeg har to brukbare hender enn at jeg tyner ut de små skvettene jeg har. Det er litt sårt, men slik er det bare.
Skrømti Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 Med storebror sluttet jeg da han var rett over året. Gav han bare om morgenen i slutten, og da egentlig bare som kos. Men da han begynte å rive bra mye i begge puppene var det slutt. ( beit seg liksom fast i puppen og dro til) Slutta fra den ene dagen til den andre, og det gikk helt fint.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 9. august 2008 #9 Skrevet 9. august 2008 avsluttet amming om dagen og natten ved 5 måneder ikke interesert om dagen og ikke sulten nok om natten. trappet rolig ned altså, fordi jeg skal jobbe en uke fra mandag av. men ammer kun om morningen nå, og da koser han seg mer med puppen også.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 9. august 2008 #10 Skrevet 9. august 2008 Da hun var 10 mnd. Bestemte meg at det var slutt den dagen hun begynte å finne fram matfatet selv og det gjorde hun da hun var 10 mnd. Hun var da full tilvent fast føde. Og med ammeslutt så sov hun plutselig hele natta gitt.....
Ville Vera Skrevet 9. august 2008 #11 Skrevet 9. august 2008 2 1/2 mnd slutten jeg. Soppen på puppene forsvant aldri, og det var rent mareritt og amme- ekstremt vondt! Desutten mistet jeg melka en god tid før den tid, fordi jenta mi plagdes med kolikksmerter, så hun skrek stort sett hele dagen og det var ikke lett og legge henne til puppen, så for å utelukke ett problem ga jeg henne en del mme på flaske, (hadde ikke tid og pumpe når jeg var alene med en skrikende baby hele dagen.) Ble veldig sliten til slutt, legen min sa jeg bare måtte bite tenna sammen. Mens hs sa att jeg bare skulle gjøre det som var best for oss, å ikke slite meg ut. Etter jeg gikk over til bare flaske har både jeg og lillejenta det MYYE bedre
MammantilLeah Skrevet 10. august 2008 #12 Skrevet 10. august 2008 Jeg sluttet etter 4 dager, orket ikke sitte å amme i 4 timer og hun skrek like mye, begynte med flaske når vi kom hjem fra sykehuset, prøvde å pumpe meg litt, men det meste jeg fikk ut var 15ml.. så da sluttet jeg helt... Orka ikke se en sulten baby som ikke fikk det hu trengte..
Ranveig R Skrevet 10. august 2008 #13 Skrevet 10. august 2008 Ammar lillejente på 9 mnd framleis. Med storebror slutta vi då han var 19 mnd. Eg var gravid igjen og pga ekstrem kvalme/oppkast gjekk eg ned ein del i vekt og melka forsvann.
Ulldott Skrevet 10. august 2008 #15 Skrevet 10. august 2008 Med første mann ammet jeg i 4 mnd. Jeg ammet, men gutten min fikk det aldri skikkelig til og jeg måtte pumpe etter hvert måltid og gi resten på flasken. Jeg sluttet å amme etter 4 mnd, men fortsatte å full pumpe til han var 6 mnd. Da gikk jeg over på mme. Med jenta mi avslutta jeg amminga etter 2 uker (like dårlig å suge som broren sin) og fullpumpet til hun var 4 mnd, trappet gradvis ned og avsluttet pumpinga da hun var 5 mnd. Hun er nå 6 mnd .
Barbafin Skrevet 10. august 2008 #16 Skrevet 10. august 2008 Småen begynte avvenningen selv rundt 3,5 mnd. Da gadd han ikke mer om dagen, men fikk fremdeles om natten og i tillegg pumpet jeg. Så reduserte han litt etter litt måltidene om natta og ved ca 6 mnd var det helt slutt. Da bet han hvis jeg prøvde, så da ble vi "enig om å slutte" hehehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå