Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag har min mann vaska trekket på overmaddrasen,

10 min før barnetv leika ungene oppe stille å rolig,trudde vi.

Neida da finner han på 4 år(han andre er 6 år) ut at de er pirater å pirater er jo slemme så hva gjør de....joooo de river istykker overmaddrasen til små biter,mange biter!!!

de måte legge seg til barnetv uten kveldsmat å godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten kveldsmat var nå litt drøyt synes jeg.

Skrevet

Jeg ville heller aldri brukt legging som straff, for å legge seg skal ses på som noe naturlig, og ikke noe negativt.

Jeg tror en lørdagskveld uten lørdagsgodteriene ville holdt plenti som straff. Det ville i allfall ha svidd for mine to gutter. (som også er 4 og snart 6 år)

Skrevet

jeg forklarte dette på dinbaby

Skrevet

Jeg ville heller ikke latt de gaa i seng uten mat.....

Tror heller jeg ville ha spist godteriene mens de saa paa. Det hadde sikkert vert verre for de.

Skrevet

gutten min finner også på de merkeligste ting.. Av og til blir jeg så sint at jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre.. Jenta mi er 4 år, er ikke helt sånn, men følger og støtter storebror i alt..

Vi hadde grå malt trapp. Så malte vi den rust-burgunder rød. En dag jeg kom hjem så jeg at det nederste trinnet hadde fått en stor flekk som hadde "mistet" sin nye røde farge, og den grå var kommet fram.. Jeg trodde jo det var ett uhell, å spurte litt sånn halvhøyt til meg selv om hva som hadde skjedd.. "å d var bare meg" sa gutten min, "jeg likte bedre den gamle fargen jeg".... Å snakk om frustrasjon.. Hva gjør man? Skaden er skjedd..

Husker ikke hva vi gjorde da, var jo mannen som var hjemme når det skjedde. Men andre ganger når de gjør noe de ikke har lov til pleier jeg å fjerne favoritt leken for en dag, eller så. Det har god effekt. Det pleier å ha god effekt. Har også vært innom time out, og det fungerer til sine tider.. Ikke enkelt å være forelder alltid.. Jeg prøver å snakke masse med mine barn, forklare og forklare. Merker at det hjelper også. Jeg har lest det du skrev på dib. Jeg kunne ikke lagt mine uten mat pga de er småspiste, men hadde nok ikke gitt dem snop nei.. Og så måtte de lagt seg tidlig ja..

Skrevet

Tror de fikk en bra lære penge jeg.... at de måtte legge seg uten kveldsmat, er ikke så ille...

At barn må droppe kveldsmaten (den minst viktige måltiden) tror jeg bare svei litt ekstra, og tror nok at de vil tenke seg over før de gjør noe av det samme igjen....

Skjønner også at det var en spontan reaksjon på din frustasjon...

En normal frisk unge greier fint å stå over et måltid:)

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

Beklager men synes også det var litt drøyt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...