Miss Misantrop Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Syntes det er så koselig å lese om dere som har store familer. Kunne dere ha fortalt litt om hvordan hverdagen arter seg, transport, fritidsaktiviteter osv. Litt om hva som får skoen til å trykke og hva som fikser seg enklere en man skulle trodd.Hvor stor spredning er det på barna?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Jeg er vokst opp i en familie med mange barn. Foreldrene mine trodde det var synd å bruke prevensjon, så vi kom tett i tett. Det var IKKE bra for oss barn, ihvertfall ikke for meg som var stille og forsiktig og ikke skrek høyest om oppmerksomhet. Foreldrene mine hadde ikke overskudd til å gi oss den oppmerksomhet vi trengte. Tre - fire barn er mer enn nok pr. familie. Barn trenger foreldre som har tid og krefter til dem!
blond Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Jeg lurer på hvorfor du har lagt dette inn på livssynsdebatten?
Miss Misantrop Skrevet 11. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2008 Kjære mitt blonde spørsmålstegn. Jeg har lagt dette ut på livssynsdebatten fordi det er flere store familier blandt religiøse en blandt ikke religøse. Selv om det forekommer storefamilier som slett ikke har noe spesiellt livssyn. Jeg har også observert at en kvinne her inne hadde 11 barn. Noe jeg finner svært inponerende. Har du mange barn?
Miss Misantrop Skrevet 11. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2008 Riktig for en familie er sikkert ikke riktig for en annen familie. Skjønner godt det du sier med stille og forsiktig barn. Var et sånt barn selv- og ble faktisk litt glemt selv om jeg var alenebarn. Syntes nå et 3 til 4 barn er en ganske så koselig størrelse på familie jeg. Men tenker liksom at 4 til 6 hadde vært perfekt. Ser jo at en med nicket oktavia har 8 og hun ser ut til å trives veldig godt i sin situasjon. Kunne aldri ha tenkt meg å ta abort om det skulle bli en for mye - men bruker prevensjon, selv om kirken min ikke er for det. Jeg tror faktisk at kirken har rett og jeg har feil, men klarer ikke helt å leve som jeg er lært. Tok meg 2 år å lage nr. 1, klarer ikke helt å fri meg fra tanken om at det var en aldri så liten korreksjon av min livsstil fra Gud sin side.
Gjest Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Jeg har hatt fire helsøsken, 5 halvsøsken og tre stesøsken da... Det er jo ganske mange - men det er jo ikke en og samme familie. Foreldrene mine er skilt. Jeg liker å ha søsken og synes det er veldig koselig... Jeg kan ikke si så mye om hverdagsliv osv. da halvparten bor i utlandet, og livet der er jo noe annerledes... Og de som bor her i Norge har blitt ganske store nå... Yngste av alle søsknene mine er vel snart 5 mnd... og eldste er snart 21=)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Oktaviastar får du neppe svar fra her inne i hvert fall, siden hun er ateist.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Tenker liksom at søsken er like flott eller flottere å ha som voksen en som barn. Mine foreldre har begge storefamilier. Noe knuter på tråden har det vært, men i det store og hele tyr de til hverandre når det blåser opp til storm og når de har det riktig hyggelig sammen. Selvfølgelig er det også ateister som får mange barn. (Er jo på en måte også et livssyn, så det hadde ikke forundret meg om en og annen ateist hadde slengt innom her også.) Jeg og mannen min har tenkt å ta i mot så mange barn som Gud sender, så får vi se hvor mange vil blir etter hvert. Minibuss fungerer godt, rom for 11 stk totalt, og aldersspredningen er jo ofte slik at ikke alle er med på allt samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå