Gå til innhold

Amming eller pumping->flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri tenkt noe annet enn at når jeg får barn så skulle jeg amme. Men nå har jeg begynt å tenke at det hadde vært fint om pappaen også kan ta en del av matingen.

Er det noen som har noen planer eller tanker eller erfaringer om å pumpe morsmelk og gi flaske? Elller både amme og gi morsmelk på flaske om hverandre? Så sant alt er som det skal med meg og ungen vil jeg jo helst gi morsmelk, men dette naken hud-kroppskkontaktelementet kan jo pleies andre tider enn bare mor-barn under amming?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde å pumpe meg. Fikk det til noen ganger, andre ganger brukte jeg evig lang tid bare på å få oumpa ut et måltid. jeg opplevde også at jentungen ikke ble mett eller tilfreds når hun bare fikk pumpa morsmelk. hun krevde mer hver gang. det eneste jeg kan si er at, for min del var det vanskelig med pumpa. Jeg fullammet henne hele tiden, men hvis samboeren hadde lyst å gi henne flaaske fikk hun morsmelk erstattning. da ble hun mett og god og fornøyd etterpå. for ikke å la henne favorisere erstattningen fikk hun alltid en liten påtår etter flaskingen fra pappan:)

Skrevet

Ja takk begge deler! Det er lurt å prøve flaske (med morsmelk) så fort du har fått ammingen godt igang og fortsett da, om det går bra, å gi en flaske om dagen. Da har du mulighet til å ha litt fri av og til :-) Holder du opp med flasken er risken stor for at ungen ikke vil ta flasken den dagen du trenger det.... (snakker av egen erfaring ;-)

Skrevet

Min erfaring:

Jeg måtte legge gutten i lys på sykehuset pga gulsot og da var pleierne opptatt av at det var viktig med full oversikt over mengden melk babyen fikk

Jeg måtte derfor pumpe på sykehuset på dag 2 eller3. De ville derimot IKKE gi han flaske da de var redd for at ammingen skulle bli vanskelig senere.

Han fikk melken i sprøyte.

Kjøpte meg pumpe dagen vi dro hjem for å kunne pumpe meg siden gutten min sovnet så lett til puppen så ville jeg være beredt om vi måtte gi med sprøyte

Vi ble lagt inn igjen på sykehuset så det var først etter 13 dager jeg prøvde pumpen.

Jeg pumpet ut en god del og satte i kjøleskapet. Plutselig skjedde skjedde det noe uforutsett og trist og jeg fikk migrene.

Pappaen tok da med seg melken og vår 14 dager gamle sønn og lot meg ligge å bli frisk.

Gutten glupsket i seg flasken og vi var veldig fornøyd med hvor lett han tok det.

Jeg hadde så mye melk og ammet så vi glemte å prøve flasken noe mer og der var det gjort.

Han tok ALDRI flasken noe mer Helt umulig å ha barnevakt og alt

Så neste runde så skal jeg være flinkere med flasken MEN det er viktig å tenke på at de fort kan favorisere flasken fremfor puppen og det skal jeg i alle fall ikke ha noe av..

Har jeg så mye melk som sist skal vi heller ikke denne gangen benytte mme

Gleder meg til å amme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...