Gå til innhold

Dere som bor i Bergen

ツツPhunk har 2 herligeツツ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt på å flytte fra Trondheim til Bergen, men er ikke 100% sikker enda.

Hvor i Bergen bør man bo med to barn under 4 år?

Hvordan er prisene på boliger der (leie)?

Det er mye man tenker på i triste tider :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bergen er et veldig godt valg om du velger å flytte :-D

Vi bor i Åsane og trives veldig godt her. Ellers er både Sandsli og Fyllingsdalen fine steder synes jeg.

Ang. pris på leiemarkede så varierer det veldig. Ville fulgt med på finn.no og sett hva som fantes. Om du bestemmer deg for et område kan det være lurt å få hengt opp lapper på butikkene rundt om, mange som ikke gidder avertere faktisk....

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/result?NO_OF_BEDROOMS=2&siteId=1&channelId=1&searchKey=SEARCH_ID_REALESTATE_LETTINGS&userid=0&areaId=20220

Skrevet

Man kan vel bo hvor som helst egentlig, men jeg personlig liker meg godt i området Minde - Nesttun.

Kunne ikke tenke meg å bo i Fyllingsdalen, Loddefjord eller på Flaktveit (men dette er jo personlig smak ;-) )

Prisene varierer nok fra 6000,- og oppover etter hvor sentralt du vil bo.

Skrevet

Hvis du flytter til Bergen må du være klar over en ting. Å få bhg-plass er omtrent som å vinne i lotto!

Men hvis du velger å flytte til Askøy eller Sotra, er sjansen langt større for bhg-plass uten enorme ventelister, det at det er landlig, men samtidig sentralt (så lenge du ikke bosetter deg langt pokker ut på en av øyene;).

Leieprisene er vel fra 6000,- og oppover i sentrale strøk. På nevnte steder over noget lavere.

Ellers er Bergen en veldig fin og koselig by, jeg er selv innflytter her og kunne aldri tenke meg å flytte herfra! =)

Skrevet

Unngå Loddefjord og Vadmyra -

men Hetlevikåsen - Mathopen - Alvøen området er flott for barnefamilier.

Dette er i Bergen Vest.

Skrevet

Barnehageplass i sentrumsnære områder er vanskelig, men utover det har det begynt å ta seg opp. Spesielt Åsane er blitt bra.

Hvis dere skal bo i åsane kan det være greit å vite at Toppe er beryktet, med tanke på oppvekstmiljø. Utover det er det generelt bra.

Skrevet

Bergen er et flott sted å bo!!

vi bor i Olsvik..i ett bilfritt borettslag...og med bilfri gangmuligheter til barnehage og skole...like ved buss-stopp og nærbutikk...legesenter, tannlege, helsestasjon, skole og idrettshall er like ved..... så vi har med andre ord alt vi trenger.... 10 minutter med buss..., 5 minutter med bil , unna, ligger Vestkant...kjøpesenter med alt man trenger.....

Vi stortrives...det "auler" med unger i borettslaget...alltid noen på lekeplassen.... og vi har fått barnehageplass til begge de små når de var rundt 1.5 år...nå er de 3 og 5.....

Så HER vil jeg bo...!!

Skrevet

Flere?

Skrevet

Dytter litt jeg

Skrevet

har bodd i Åsane så og si hele livet. Syns det er topp å bo her! Både Flaktveit, Rolland og Morvik er fine steder og bo. Det er kort vei til det man skulle ønske som gode turmuligheter, Ikea, Kjøpesenter, treningssentre og i grunn alt det man trenger!

jeg fikk plass i bhg til småen nå fra juli og den bhg var enda ikke full engang så som noen skriver over her så er det begynt å bli go dekning her i åsane!

Ser det er en som skriver hun ikke villle bodd på Flaktveit over her. Det er jo selvsagt smak og behag men mye av oppfatninger man har om de ulike byddelene bygger på media. Har selv ingen erfaring med å bo i andre byddeler men det jeg vet er at de har de samme mulighetene der med gode kollektiv tilbud og det man ellers har behov for!

Bergen er en veldig fin by å bo i med mye sjarm og liv!

Og spørr du etter min mening så er Åsane helt klart et godt alternativ for bosettelse i Bergen. Lykke til og håper det går fint for deg og dine!

Skrevet

Hvor lang avstand er det fra disse plassene som er nevnt over her til sentrum da?

Skrevet

Nordhordaland er en kjempe fin plass som ligger 30 min fra Bergen Sentrum. Noen av kommunene er Lindås, Meland, Radøy.. (Anbefaler Lindås)

Vi kunne aldri bodd midt i sentrum, så da er denne plassen perfekt..

Det er mange arbeidsplasser her også!!

Her er det flere kommuner som har full barnehage dekning.. Og det er en kjempe fin plass..

Skrevet

For å si det slik så har jeg ikke peiling om Bergen for jeg har aldri vært der men har alltid følt at det er en by for meg.

Nå har det skjedd noe som gjør at jeg ønsker å flytte kangt unna den byen jeg bor i så da poppet Bergen opp.

Men som jeg da har aldri bodd lengre unna byen enn 20 min med bil så jeg er glad i shopping å veldig glad i å se i butikker.

Så hvilke plasser er innen 30 min med bil unna sentrum (byen) da?

Skrevet

Alle utenom Arna? Bergen er liten.

15 min til Åsane (men kan gjøre unna all shopping i Åsane)

15 min til Loddefjord (men kan gjøre unna all shopping der også)

20 min til Nesttun - samme som over

25 min til Sandsli - samme som over

Og mange fler.

Skrevet

Jeg er fra Askøy, å trives veldig godt!!!

Bor i sør enden, så buss og alt sånt er veldig sentralt, 20 min med buss til byn er ikke mye...!

BH er ikke så vansklig her, jeg fikk på første forsøk liksom, i en BH som er veldig ettertraktet.

Prisene på leiligheter er det negative, de er fra 6000 vis du er heldig, til 10 000.

Er jo spørs hvor stor leilighet du vil ha da..

Skrevet

Arna tl Bergen via åsane tar 20 min, via nestun 25!!!

Og med toget 6 minutter!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...