Gå til innhold

3D ultralyd uke 21

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Hei

Jeg har vært på ordinær ultralyd, men fikk ikke vite kjønn.

Skal til hjembyen min neste uke, da er jeg i uke 21. Kunne ha tenkt meg å ta med mamma på 3D ultra for å få svar på kjønn, men jeg ser at dette anbefales fra uke 28. Noen som har tatt rundt uke 21 med gode erfaringer? (eller negative forsåvidt...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare for deg å bestille en UL til da, men da blir det til att du må betale det selv, og det vil jeg tro er billigere enn 3d UL :) Og det kan hende att lille mann ikke viser det i det hele tatt, mange jeg kjenner som ikke får vite det før den kommer ut, fordi lille mann rett og slett ikke vil vise det, eller ligger helt feil :)

Gjest Tale30
Skrevet

Grunnen til at jeg tenkte på 3D allerede nå var at jeg har ønsket å ta 3D uansett, så da slipper jeg å ta flere. Kunne tenke meg å gjøre det når jeg er hjemme fordi jeg tror moren min ville ha likt veldig godt å få være med på noe slikt :) Det jeg egentlig lurte mest på var om det i det hele tatt er noe poeng i 3D før uke 28.

Jeg vil forsøke en gang til med UL for å få vite kjønn. Det koster jo 1000 kroner, men det er ikke så farlig. Jeg er helt fullstendig overbevist om at det er en jente, og tenker på babyen som jente. Derfor vil jeg gjerne begynne å tenke på barnet som en gutt allerede nå hvis det viser seg at magefølelsen min er feil. Det er ikke det at det spiller noen rolle hvilket kjønn det blir, men det føles rart å skulle tenke på babyen som en jente helt til fødselen også få en gutt :)

Gjest stockholms tjej_Fødeklar=)
Skrevet

3D UL innen uke 28 bruker ikke bli så bra jeg var 19+4 når jeg var på ordinært UL og de viste meg litt i 3D og kan si at de ikke var noen flott syn. så du er jo bare 1 uke og 2-3 dager lengre når du vil ta 3D UL...

syns ikke du burde gjøra det...de er som å slenge pengerne vekk bare,for de er ikke noe flott å se...hadde hellre bestillt et vanligt UL=) og få en flott opplevelse i stedent for=)

Gjest Tale30
Skrevet

Takk for tipset :)

Jeg kan jo sikkert vente til uke 28 også da :) Vil liksom ikke ta for mange UL heller. Hadde jeg tatt en vanlig UL nå er det ikke sikkert at jeg hadde klart å holde meg unna en 3D i uke 28 :)

Skrevet

Jeg har tatt 3D i uke 22 i dette svangerskapet og i uke 23 i forrige svangerskap. Jeg synes ikke det gjør noe å ta det så tidlig, så lenge man husker på at barnet ikke har så mye underhudsfett og dermed er ganske tynn ift å ta 3D senere.

Gjest Tale30
Skrevet

Takk for svar :)

Da har jeg en for og en mot. Jeg får tenke litt over det. :)

Skrevet

Jeg hadde villa venta!!!! Der jeg skal ta står det at de tar det mellom uke 24 - 28. jeg hadde ikke villet tatt så tidlig.. vet om ei som tok det for tidlig og hun ville absolutt ikke anbefale det. Ikke noe fint syn...

Skrevet

Jeg tok i uke 21. hadde med både min mor og sønnen min på 5 år. du kan se bilde på profilen min av vesle jenta i magen :) helt fint for min del hvertfall, en kjempefin opplevelse.

Gjest Tale30
Skrevet

Så på bildet ditt alenemoder :) Det var helt nydelig :D

Det er vel gjerne slik at det er lettere å se kjønn på 3D enn på vanlig UL er det ikke?

Skrevet

jeg syns du burde ta det jeg. tok i uke 25, men i uke 15, fikk jeg lov å se hun på 3d.... så klart, hadde jo ikke no fett osv, men rart folk sier at det"ikke er et pent syn" for når jeg så hun i uke 15, syns jeg hu var nydelig =) liten alien..hehe...

på www.minvakrespire.piczo.com ligger alle de ul bildene.. jeg syns du ska ta med mammaen din jeg =)

Skrevet

Veldig spennende å se bildene altså! Kjempefine, særlig de siste som var så tydelige.

Jeg skal tenke på hvorvidt jeg tar nå eller om jeg venter noen uker til. Jeg er bare så utroooolig nysgjerrig på hvilket kjønn det blir! Og jeg tror det vil bli en veldig fin opplevelse for kommende bestemor :) Jeg må jo først høre med UL folka da, om jeg kan ta med både mamma og samboer (hele storfamilien).. Jeg regner med de sier ja når man betaler så pass mye, hvis ikke blir det jo ikke noe av så.. har inntrykk av at de private UL stedene strekker seg rimelig langt for profitt :)

Skrevet

tviler steeerkt på at de sier nei til det =) er jo ditt valg det vettu. jeg tok også privat...

tusen takk for at du syns de var fine da.. ja ble veldi tydelig(selv for å være i uke 25) og det ble forsåvidt de i uke 15 også, men da kan du jo skjønne at du kommer til å få se babyen din.. =) og har nok litte grann kinn osv. jeg har jo sett flere med bilder fra den tiden, og jeg syns de er søte jeg da men...

forstår du vil vite kjønn. jeg tenkte *jente er det i magen* og denne jenta her spriker med beina så det holder så jeg har masse bilder av kjønnet og..haha...

Skrevet

Hadde du en sterk magefølelse på at det ble jente? Lurer egentlig på hvor mange ganger magefølelsen stemmer.

Hvis jeg får vite at det blir gutt blir det veldig rart! Men jeg blir selvfølgelig like glad for begge kjønn :) Det er bare det at jentefølelsen er så sterk at jeg ikke klarer å se for meg noe annet. Nå kan jo dette være fordi at jeg er jente selv da..

Skrevet

jeg hadde en VELDI sterk følelse. fra tidlig av sa jeg at jeg trur det er jente.. var liksom ingen del som sa gutt! jeg pratet som det var jente, så på jenteklær, ja alt sammen ( det var et ønske, men hadde aldri blitt skuffet eller no over en gutt!!!)

vel, hu sprika jo med bena både 1-2-3-4 ganger.hehe... så.. jente ble det =) fikk vite det i uke 15...

Skrevet

Så bra :) Det blir spennende å se om min intuisjon er like god som din :)

Jeg har det også slik at det er ikke en prosent som sier at det er en gutt. Det er derfor jeg syns det er så viktig å omstille tankene mine til guttebaby ellers ¨blir det nesten litt komisk når jenta kommer ut som gutt :) Hehe..

Skrevet

ja, forstår den 100% altså! lykke til iallfall!! så får du si, om det ble jente eller gutt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...