Gå til innhold

Hvor mange venter barn nr 2 -3, og har bare barn under 5 enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ett slikt par. Har ei jente som blir 5 år i november, og en som nettopp ble 3 år. Antar vi får en hektisk hverdag!?! Noen med erfaringer? Er det mye verre med tre, enn med to?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er ikke i den situasjonen nå, men da tredjemann kom, så var storesøstrene bare 2 og 4 år. Syntes ikke det ble mer slitsomt. Vi bare koste oss. I dag er de 4,6 og 8 år gamle, og vi venter "attpåklatten" i november.

LYkke til!!

Skrevet

Vi hadde en på 4 og en på snart 3 da vi fikk tredjemann :-)

Det er hektisk med 3 barn, og overgangen fra 2 til 3 syns jeg var større enn fra 1 til 2. Men det er ikke mer hektisk enn at vi valgte å nå få enda en til, og eldstemann er bare 6 år nå :-)

Lykke til, det går nok så bra skal du se :-)

Skrevet

Mine eldste var 6 og 3 da nummer tre kom, nå venter vi nummer fire og de andre er 7, 4 og 1 år!

Travelt er det jo, men overgangen fra en til to var mye større enn overgangen til tre synes jeg. Har mye med innstilling å gjøre, men hvis du tåler litt kaos, kan sitte og kose deg i sofakroken med høytlesning selv om det er rotete. Ikke bryr deg om at hybelelefantene omtrent blir større enn ungene av og til, og at skittentøyet kryper over kanten på skittentøyskurven går du en kjempekoselig tid i møte. Jeg gleder meg til nummer fire kommer jeg.

Hverdagen i en stor småbarnsfamilie er hærlig synes jeg, men det er viktig med gode rutiner, velg deg noen ting som er viktig for deg, der viker du ikke en tomme! Mens på andre områder er du litt avslappet, er ikke verdens undergang om ting ikke går helt som planlagt bestandig.

Jeg er sikker på at du kommer til å fikse det fint, og når du blir gammel og grå kommer du til å se tilbake på denne tiden som den koseligste i hele ditt liv ;-)

Skrevet

Vi har ei som blir 4 år i desember og en som er 2 år. Vi venter nummer tre når som helst, har 11 dager igjen til terminen :-)

Kan jo ikke svare på om det er mye verre med tre enn med to siden vi ikke er fullt så langt enda. Hektisk regner jeg med, men mye moro:-D Vi gleder oss veldig til jenta kommer ut og jeg får tilbake energien hvertfall i en liten porsjon! :-) (Er så fryktelig ute av form og mye sliten og syk når jeg er gravid...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...