Gå til innhold

Trenger jeg egentlig så mye mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for at nå skal snart alt være i hus av barneutstyr siden det kun er 8 uker igjen. Har kjøpt:

Vogn + dyne.

Stellebord med badekar i.

Sprinkelseng + madrass, overmadrass og sengetøy (mangler sengekant.)

Bleiebøtte + poser.

Masse klær, en del i str. 50 og mye i 56.

Noen tutter.

Stellekrem, olje til vask + bad, zink-salve.

Gulpekluter.

Vaskekluter.

3 tepper.

Eneste jeg kommer på er jo bilsete og muligens vognpose. Men når begynenr man egentlig å bruke vognpose?? Er helt grønn på akkurat det, hehe.. Kanskje lurt å kjøpe en startpakke i Avent sine flasker i tilfelle det blir en flaskebaby/uansett kjekt å ha hvis man gir erstattning av og til. Angående brystpumpe er jeg usikker. Mener dere jeg bør vente til etter fødsel og se det ann? Er jo alltid greit å ha, men ikke alltid man får så mye bruk for det. Babycaller trengs ikke pga vi bor i en 60 kvadrats-leilighet og skal ha baby på samme rom de første mnd. Babyens soverom er 2 mester ifra vårt soverom til senere.. Har jeg glemt noe???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ammeinnlegg og amme- BH? Ellers er jo butikkane åpne etter at gullet er født oxo... ;o) Har kjøpt ca det samme som deg, retsen får vente til vi ser kva vi treng evt....

Skrevet

Det høres jo ut som du har fått med deg det meste :)

Nå vet jo ikke jeg hvor stor baby du tror du får,men jeg fikk en diger en. hehe :P 55cm lang og 4360g. Så det babytøyet jeg kjøpte i str 50 ble jo aldri brukt. Og det i 56 fikk jeg brukt kunn heeelt i begynnelsen, så var det opp til 62 med en gang nesten :) I tilegg til det du har på lista di har jeg kjøpt; gardiner, bleier, vognpose, flasker, vippestol (gull verdt synes jeg) , sovekurv ( som vi skal ha på vårt rom den første tiden, er hjul på den så er fin å ha i stua også om dagen) , har du huska luer? , vet ikke åssen tepper du har kjøpt, men helsetepper er gull verdt! :) Det er jo selvfølgelig ikke nødvendig å kjøpe alt enda, men er jo kjekt å ha på "huskelista" si :)

Skrevet

Så flott med noe tilbakemelding;) Føler jeg glemmer noe hele veien som er viktig, hehe.. Har kjøpt et helseteppe, et fleeceteppe og et teppe til å ha i vogna oppå dyna. Henta den pakken på apoteket, så har noen bleier, men må kjøpe en pakke før terminen setter inn;) Slippe å stresse med ALT etter fødsel når man ikke er helt i form og alt er så nytt osv.. Luer må jeg ha! Takktakk, har helt glemt, hehe.. Men har bare vært disse sommerluene så har ikke gadda å kjøpt før høstnyhetene kommer disse ukene fremover;) Vippestol tenkte jeg å vente med til jul, for kan ønske oss dette da muligens;) Skal låne en kurv av ei veninne til "dag-sovinga" som skal foregå i stua;) Skikkelig gammeldags og søt kurv.

Skrevet

Flott plinga81;) Hadde heeelt glemt, hehe.. Skal føres på lista med en gang!

Skrevet

Fornuftig av deg å ikke handle for mye, du har tenkt på det viktigste. Utrolig imponerende hvordan du har skilt nødvendig fra unødvendig hvis du er førstegangs! :)

Flaske-utstyr gidder ikke jeg å ha ennå, iallefall, regner med å klare amming selv om ikke klarte det forrige gang. Det holder m ei flaske, i tilfelle hast-krise synes jeg. Alt for mange førstegangs som handler mye ikke de trenger.

Sett antallet ubrukte eller lite brukte babybjørn på finn.no?? :)

Lykke til!

Skrevet

Hehe, takk-takk du:) Ja er nok førstegangs og litt hysterisk på at jeg skal mangle noe. Men tror jeg har det emste bortsett fra litt smådill. Gidder ikke handle en hel hau for regner med jeg får litt også av familie og venner;) Har fått litt hjelp fra ei veninne som har sagt hva jeg egentlig kan vente med/ikke trenger utifra hennes erfaringer.

Skrevet

Ville ventet med flasker til du ser om du trenger det. De selger jo flasker på de fleste dagligvarebutikker, så du får tak i dem om du skulle trenge det.

Ikke ta av lappene på alle klærne! Du får helt sikkert mye gaver og da kan det være greit å kunne bytte noe av det du har kjøpt om du får dobbelt opp eller får mye i samme str. Ikke sikkert du får brukt klær i str 50.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...