Gå til innhold

Ang svigermorproblematikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og svigermor har til vanlig et godt forhold, og jeg ser på henne som en kjekk og oppegående dame. Problemet nå er at hun driver og avtaler "samvær" med min manns eks. Dette hadde i og for seg ikke vært noen kjerne til problemer, om ikke vi også ønskte mer samvær. Når hun avtaler å ha barnet en helg, f.eks, er mor lite imøtekommende til at vi skal ha barnet uka etter.

Min mann og eksen har ikke fast samværsavtale, som dere sikkert har forstått. Og mye i samværsplanlegging har gått på mors premisser, ofte for å tilrettelegge i forhold til jobb. For et par måneder siden sa jeg til svigermor at vi helst ser at hun sier det til oss, når hun har avtalt samvær med mor. (Dette kan være en fordel i forhold til kommunikasjon til mor). Dette syntes svigermor var helt hårreisende, for andre besteforeldre har jo barna mye mer enn hun. Og hun kom da med utsagn som at min mor har fellesbarna mye mer enn hun, noe som kanskje stemmer. (Men dette er jo pga at min mor er jobber redusert, og dermed har tatt en del sykt barn dager for oss. Ellers prøver i å tilrettelegge for et likt samvær).

Har jeg rett til å føle meg litt tråkket på tærne her? Jeg sier ikke noe på at svigermor har kontakt med eksen, men synes dette blir litt i overkant.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes egentlig ikke jeg. Her bør mannen din heller få fingen ut og få laget en avtale med mor. Synes det er flott at farmor får ha barnet, for farmødre som har sønner med barn fra tidligere forhold får ofte se barna veldig lite. Synes også dette er noe din mann skulle diskutert med henne, og ikke du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...