Gå til innhold

barselrom eller sykehuslhotell på dere`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere bestemt for hva dere vil?

jeg ønsker ikke hotell..d er egentlig bare fordi jeg er litt sosial av meg å liker å være der andre er hehe,så synes jeg d er litt greit når jm kommer inn på rommene for å se til oss,å spør hvordan d går å sånn..

på hotellet ligger jeg jo der alene på et rom..går å spiser å d er d..nei d passer ikke meg ;)

kjekt å bli kjent med de jeg ligger på rommet med,gå sammen for å spise å sånn..d er jo bare koslig:)

eneste minuset er at d blir kanskje så som så med søvnen om natta..for sover min så er d garantert en av de andre babyene som er våkne hehe..men men..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det iallefall ikke slik at man får velge....

Er man frisk nok, alt bra med baby etc. blir det hotell... De ønsker færrest mulig på barsel (enerom begge deler, med mulighet for far til overnatting).

Gjest stockholms tjej_Fødeklar=)
Skrevet

jeg ska på hotellet=) så far får vara med=)

Skrevet

jeg har klaget til Jm på sykehuset at jeg IKKE vil på barsel og håper inderlig jeg får på hotell. For jeg var helt utslitt da jeg kom hjem da jeg fikk nr 1. 3 på rommet, inn og ut med ungene hele natta for de skulle ammes, alarmklokker ringte osv.

Fikk ikke sove rett og slett.

Men jeg MÅ være 12 timer på barsel uansett for de må ha 3 sukkermålinger på ungen. Og er de bra så de ikke noe i veien med jeg skulle få på hotellet. Men JM sa til meg jeg måtte ta det opp med de ang dette jeg ikke får til å sove når jeg lå på barsel, så jeg får på hotellet.

Så jeg er spent om jeg får eller ei.

drar heller hjem tidligere enn å ligge der å bli sliten.

Skrevet

Jeg skal på hotell, såfremt alt ser ok ut. Får ikke velge her (Stavanger).

Skrevet

jeg skal føde på Rikshospitalet og der er det ikke sykehotell (for fødende) syns ikke det er så dumt, har ikke lyst til å være "alene", ønsker å kunne være der hvor andre er og få hjelp av jordmor når jeg ønsker det. som førstegangsfødende finner jeg en trygghet i å bli på avdelingen:)

Skrevet

normajean:

helt enig:)kjeder meg fort hvis jeg skulle vært alene på et rom hele dagene hehe..

siden vi ha 2 andre barn hjemme så kan jo ikke far være med hele tiden på hotellet likevel..

nei jeg synes d er kjempekoslig jeg å ligge på barselavd..å spennende å se hvem som kommer inn så har født ...snakke litt med de å dele erfaringer..kanskje treffer en noen kjennte..:)

eller til og med noen vi får så god kontakt med at en holder kontakten etterpå:)

Skrevet

Får jeg ikke komme på hotell så reiser jeg hjem. Vært på hotell med de to andre..... litt luksus må mor få :)

Skrevet

Skal føde på ABC og der er det bare familierom til mor, far og baby (og søsken hvis man vil) Lå på hotellet sist, og hadde det helt topp. Mannen min var også der så jeg var ikke alene. For meg er det rene skrekksenariet å dele rom med 2-3 andre mødre med skrikende babyer og besøkende som kommer og går. Jeg hadde aldri fått sove i en slik setting. Kjenner flere som har dratt hjem helt utslitte etter én natt av mangel på ro. Men alle er forskjellige, og er man veldig sosial og har godt sovehjerte så kan det sikkert være fint å dele rom. Er bare så glad for at det ikke er meg :-)

Skrevet

Lå på Barselhotellet (Stavanger) sist, og det vil jeg denne gangen også. Herlig med eget toalett og dusj, samt å ha mannen med. Han skal være med denne gang også, nr. 1 skal mormor og morfar ta seg av. På barselhotellet får man all hjelp og tilsyn man trenger, kanskje ikke så sosialt som noen her nevner... Men jeg nøt å få sove i god seng, uten for mange forstyrrelser. Man fikk også avlastning hvis man trengte det, og alt utstyr til seg selv og den lille...

Nå er jeg så fødeklar som det går an å bli, at nå må han jammen komme snart ;-)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg håper vi er i form og får reise hjem så snart som mulig. Har virkelig ikke lyst å dele rom med noen andre. Er så mange følelser og sansynligvis ubehag etter fødselen at jeg kommer til å takle dårlig å måtte forholde meg til andre nybakte. Er faktisk veldig lite lysten på plapreselskap, men har lyst til å konsentrere meg om helt andre ting.

Skrevet

koster hotell noe exstra?

Skrevet

Når det gjelder sykehushotellet ser jeg ingen poeng med å være der heller, annet enn å lengte hjem til mer behagelig omgivelser.

Skrevet

min lille sin: så på nettsidene til sykehuset der jeg skal, står det at det koster 250 kr ekstra pr natt for eks barnefar.. men sikkert ikke for deg.. vet ikke om det er sånn alle steder, sjekk på nettet.

Skrevet

dytter denne, fikk du linken Redorkide??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...