Gå til innhold

Huff, er sønnen min litt tregt utviklet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 11mnd. Han begynte og rulle fra mage til rygg da han var 5mnd, fra rygg til mage da han var 6mnd. Reiste seg opp da han var 9mnd. Sa mammama da han var 9mnd og papapa og mamma da han var 10mnd. Han kryper, reiser seg/går rundt bordet. Sier mamma, mamama. papapa, dædæ,baba, & Vinker. Men det er alt min sønn gjør. Burde ikke han kunne fler ting? fks borte titt titt, så stor, klappe søte, begynne og gå noen små skritt? Hører om barn som har gjort de tingene min sønn har gjort kjempe lenge jo. Og sønnen til ei venninde begynte og gå da han var 10 mnd. Min er 11mnd og ser ikke ut som han kommer til og vill slippe seg og gå med det første egentlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehhh.nei han er ikke sent ut.....har variert fra 9 mnd til 13 mnd før mine tre har gått selv. Ofte er det slik at jo tidligere med en ting, ofte senere med en annen ting.

Skrevet

Jenta mi var helt normalt ute med alt, men sønnen min på nå 10,5 mnd derimot er latheten selv :-)

Han begynte først i går å reise seg etter ting( før reiste han seg kun på mennesker). Han kan klappe søte, vinke, si hei, hadet, mamma, pappa å nammenam. Han åler seg enda, kryper kun på albuene, å lærte kun for noen uker siden å sette seg opp selv.

Min er litt treg, men hva så? Han er en blid og fornøyd gutt, han har all verden med tid å lære seg alt det andre.

Man kan godt sammenligne med andres barn, men ikke bli ifra seg hvis barna ikke utvikles akkurat like raskt. Barn er ulike :-)

Skrevet

Ikke i det hele tatt, han høres ut som en helt normal gutt.

Da jenta mi var like gammel kunne hun åle seg på gulvet, sitte selv, klappe, vise hvor stor hun var, vinke hadet.

Hun begynte aldri å krabbe, reiste seg opp ved hjelp av møbler da hun var 13 mnd, og 2 uker senere gikk hun helt alene.

Da hun reiste seg opp og gikk langs møblene trodde jeg at det enda var lenge til hun kom til å gå skikkelig, men det gikk jo fort.

Skrevet

Vil absolutt ikke si at han er treg nei! :)

Minsten her er 10,5 mnd og hun kan f.eks ikke borte titt titt, så stor, klappe søte, eller gå. Hun sier mamma og pappa, men jeg vil ikke si at det er veldig bevisst. hun sier like ofte pappa til meg som til pappa'n:)

Eldstemann her snudde seg fra rygg til mage da han var 4 mnd. Satt da han var 6 og krabbet og reiste seg da han var 8 mnd. Han gikk allikevel ikke før han var rundt året.

Skrevet

NEI jeg synes ikke sønnen din er treg i utviklingen heller mottsatt!

du burde heller være glad for at han ikke går ennå for når han gjør det så må du passe på han HELE tiden :)

og du skal ikke sammenligne med hva andre barn klarer mere enn forhold til sønnen din...alle barn er forskjellige noen går når de er 9 mnd andre 18 mnd....gutten min begynte å gå når han var 17 mnd skal jeg liksom si at sønnen min er seint utviklet da eller??

er bare glad for at han ikke begynte å gå før jeg :)

er spendt å se når min datter begynner å gå hun er 8,5mnd...

håper ikke hun går før hun er over 1 år for å si det slik :)

Skrevet

Han er IKKJE seint ute, i følge det du skriv.

Å sleppe seg for å gå stødig sjølv har ein snittalder på 14-15 mnd, der 12 til 18 mnd er normalområdet. Dei som går før 12 mnd er tidleg ute, etter 18 mnd er dei seine. Utan at det treng å vere noko gale av den grunn.

La guten din utvikle seg i sitt eige tempo, og finn ut kva som er normalen før du begynner å bekymre deg for om han er treig. Er slitsomt å gå rundt og bekymre seg, og i mange tilfeller - heilt unødvendig :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...