Gjest Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Skal ha navnefest for poden. Men vet ikke hva kleskoden på sånne tilstelninger er. Noen som har holdt navnefest her? Hvor pent kledde dere dere selv og barnet?
Skravlefruen med huleboer Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Barna hadde på seg alt fra matrosdresser, strikkegenser/bukse, dåpskjoler, dresser osv. Mens de voksne hadde alt fra bukse og pen topp, kjoler og til bunad. Jeg syntes det var litt rart med dåpskjoler, siden man velger bort dåp og heller vil ha navnefest, men det er jo individuelt hvordan man tenker. Bunad er kanskje ikke det mest praktiske om man ammer :-) Jeg ville tatt utgangspunkt i hvor "høytidelig" dere skal ha det både på festen og under besøket etterpå, og utifra det valgt "dresskoden". Vi hadde en hjemmestrikket bukse/jakke til minsten, med en hvit body med brodert krage under. Jeg selv hadde ett fint skjørt, og en bluse. Mens mannen hadde dress.
Gjest Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Takk. Ikke naturlig for oss å bruke dåpskjole nei, og bunaden min må nok legges ut både to og tre str over bysten for å passe nå for tiden Blir nok noe a'la det dere brukte tenker jeg. Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå