Gå til innhold

What to do? *sliter*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gift med mannen min i 10 år, vi har to sønner sammen. Jeg kommer oprinnelig fra Romania, men synes ikke det var store kulturforskjeller når jeg kom hit. For ikke så lenge siden dro min mann på ferie i Romania, jeg kunne ikke dra da jeg akkurat har fått ny jobb og har ikke ferie i år. I ettertid har jeg funnet ut at han har chattet med noen romenske damer rett før han dro dit, og mistenker da at hans ferietur for å "shoppe" billige klær, var å treffe jenter der. Jeg holder meg i form, spiller håndball, og har ikke hengemage etter mine fødsler. Jeg passer også på å sminke meg bra, og kjøpe stilige klær som fremhever min kropp. I den siste tid har jeg også merket at min mann ikke er så interessert i meg sexuelt som han var før.

Han fortsetter nå å chatte med damene etter at han kommet hjem til Norge igjen. Jeg har ikke fortalt ham at jeg vet om hans "damekontakt".

Store spørsmål blir hva gjør jeg? Jeg har ingen familie her i Norge, og veldig få venner, fordi vi akkurat har flyttet til et ny sted. Jeg har en grei jobb, tjener ca 320 000 i året, og mine barn har barnehageplass. Jeg har ingen sparepenger. Blir det da fornuftig av meg å bli i forholdet ihvertfall til barna har gått påp skolen i ett par år, eller skal jeg bare flytte ut nå? Jeg er bare 29 år, og synes jeg fortjener bedre en det jeg har nå. Problemet bare er om jeg klarer meg alene med to viltre gutter uten noen form for avlastning? Jeg har ofte luftveisinfeksjoner med feber, og kan ikke forestille meg at jeg må ta meg av guttene og huset/jobb med bort imot 40 i feber:(

Noen konstruktive forslag? Og værsåsnill, ikke skriv svar som "du er en golddigger som kom til Norge for å tjene masse penger, og må takke deg selv for situasjonen du er i", det har jeg hørt alt for mange ganger:(

Hilsen fortvilet to-barnsmor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså.. jeg syns det virker du som har tenkt å forlate mannen din på ett veldig tynt grunnlag.. Du mistenker han for å ha kontakt med andre damer fra Romania..men er du sikker på at han har gjort noe galt?

Du sier du fortjener bedre enn det du har nå... Da må det vel ligge mer bak enn denne ene turen?..

Man forlater vel ikke ett 10 års ekteskap pga av en mistanke? Jeg ville ha snakket med mannen min jeg..og fortalt hva du er redd for... og la han få snakke for seg.. Ikke minst for barnas skyld...

Og når det gjelder om du kommer til å klare deg.. så ja.. det tror jeg ikke er noe problem.du har vanlig årsinntekt og får hjelp av det offentlige som alenemor.. men som sagt.. Jeg syns det virker rart om du har tenkt å forlate han over dette..om det ikke er mer som ligger bak..som du ikke skriver her...

Og en ting til..om du skulle forlate han..så er han fortsatt barnas far..og han skal vel være behjelpelig med å ta ungene om du er syk??..Han skal vel og ha en del av omsorgen for barna?

Lykke til...

Skrevet

off vanskelig sitvasjon dette her. Men som alenemor har du krav på en del økonomiske stønader (sjekk med ditt lokale nav kontor, der kan de gi deg informasjon). tror også du kan ha rett på avlastning.

Men først og fremst så må du ta for deg mannen din og fortelle ha det du vet og si i klartekst at du ikke finner deg i det. Og ikke la han tue deg på noe som helst vis med at du ikke klarer deg økonomisk uten han, for det gjør du. her i norge er det mase støtteordninger til alenemødre, dessuten skal han betale barnebidrag. ikke kan han true med å ta fra deg barna heller fordi at da må det bevises at du er dårlig mor som ikke klarer å ta vare på barna sine. Så for all del ikke la han overstyre deg på noen som helst måte.

Lykke til;)

Skrevet

takk for konstruktivt svar. når det gjelder hjelp med barna, så er han ikke så veldig flink nå heller, og tror ikke det blir noe bedre hvis jeg flytter. På de 3 og 5 årene guttene har levd, har han gått tur med dem 3 ganger, aldri badet dem eller skiftet eneste bleie. Greit at han har krevende jobb, men det har jeg også pluss husarbeid.

Når du snakker om tynt grunnlag...jeg har logget med inn på hans msn og mail, og leste selv hva han skriver i loggen. Han nevner verken meg eller barna med ett eneste ord, skriver at han er singel og aldri har vært gift eller hatt barn, og at han vil gjerne møte single jenter fra Romania for å ha det litt moro. Så dro han plutselig på en shoppetur til Romania for en måned siden, og han visste jeg ikke kunne dra sammen med ham. Han har ikke kjøpt så mye ting der, og jeg vet ikke hva han brukte tiden der på. Jeg har også sett et par fremmede romenske telefonnumere på hans mobil, og når jeg ringte, var det ung damestemme som svarte i det ene nummeret.

Skrevet

Da er det bare en ting å gjøre.. Ta det opp med han...Og spør hva han vil.. Og ang det han har skrevet på msn og mail.. Det er ikke holdbart i ett forhold nei.. jeg hadde ikke fortsatt i det forholdet.

Og jeg står ved det jeg skreiv ang at du klarer deg lell... På tross av at han er lite hjelpsom.. Vil han miste retten til barna sine da?

Skrevet

Det her er ikke noe å tenke på synes jeg... Du fortjener bedre! Ungene fortjener bedre!

Jeg hadde spurt han om hva i helvete han holder på med og så har jeg vist han døren. Du har alle bevisene som viser hva han holder på med så hvorfor finne seg i det. Hver gang han tar i deg, så kan du tenke på at tankene hans er en annen plass og at han har vært med andre. Han har dyppet kuken sin i en annen dame MEST SANNSYNLIG!

Dessuten det at du flytter fra han eller kaster han ut gjør at han blir nødt til å ta seg av ungene sine. Han blir tvunget til å ha samvær med de og er nødt til å være pappa. Han slipper ikke unna så lett. Det er ikke noe å lure på spør du meg!

Skrevet

Du har helt rett; du fortjener bedre!

Ring ditt lokale NAV kontor, og få en time med en saksbehandler. De kan hjelpe deg med å få oversikt over hva slags støtteordninger du kan regne med, og det i seg selv er en trygghet. Å ha oversikt altså =)

Ta tak i dette, du virker sterk og oppegående og klarer deg sikkert fint! Det virker jo nesten som du er mer eller mindre alenemor allerede =/

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...