Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å, jeg hater nav akkurat nå.

Først er det pga stønad til barnetilsyn, da jeg leverte søknaden fikk jeg beskjed om at det var 1 mnd behandlingstid. Da regninga fra barnehagen dukka opp i postkassen tok jeg en telfon for å høre hvor langt de var på vei med behandlingen. Og da får jeg vite at noen dager etter jeg hadde levert inn søknaden begynte de å operere med behandlingstid på 2-3 måneder!

I tillegg har jeg opplyst til nav om at jeg hadde en sommerjobb jeg ville tjene ca 3-4000 på. Igår fikk jeg brev om at jeg vil miste overgangsstønaden hvis jeg ikke leverer lønnslipp innen den 15. Den 15 er det utbetalingsdag og lønnslippen vil jo komme senere enn det! Jeg tror jeg klikker i vinkel snart!

August er bestandig en hard måned økonomisk, men nav gjør det faen meg ikke mye lettere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe - stygt å le... uff - kjenner meg godt igjen. De har rotet noe veldig med papirene mine i forb. med ferie avvikling osv. Så nå ser det ut til at jeg blir stående uten noe som helst utbetaling fra de i august. Og lånekassen er ikke akkurat kjent for å være kjappe med behandling og utbetaling i begynnelsen av skoleåret de heller...så nå begynner jeg bli litt lettere nervøs her... Det verste er at de ikke bare kan ta en telefon til meg å be meg komme ned eller spørre om jeg faktisk har levert det og det istede for å "leite" i mange mnd på forskjellige kontorer der nede for så konkludere med at de ikke finner det og skrive et brev som de sender til meg hvor det står at de mangler div. opplysninger. Ene er greit, det var papirer som bekreftet at jeg var kommet inn på skole. Men det hadde jeg jo avtale om å komme med så fort samordnaopptak sendte meg svar - dette var skrevet på et ark og lagt ved. Så var det noen andre papirer de manglet. Jeg visste jeg har levert de og når jeg dro ned dit tok det da bare 10min å finne de papirene som de hadde lett etter en mnd. (jeg merker meg alltid navnet på den jeg leverer til - er såå mye rot der nede) Og da sier de at det er ikke de som behandler det. og hun saksbehandleren som skal sende det videre til et annet nav kontor i en annen kommune er på ferie. så de skal legge det til henne så tar hun det når hun kommer tilbake... Da skal jeg vedde på at det ligger et par andre saker å venter på henne også, så det spørs da når hun finner min og sender den videre. Og da skal saken vel rundt i papirmølla på det nav kontoret og!! AArggh.. Å jeg som var ute i sååå godt tid nettopp for å unngå å bli rammet av bla feriekaoset (i tillegg til den inkompetanse som forekommer på kontoret her i kommunen hvertfall...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...