___ Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 I dag ergrer svigermor meg noe grusomt. Jeg må bare avreagere litt her. Om sommeren er svigerforeldrene mine hos oss lenge av gangen, flere uker i slengen, noen ganger så mye som 3 mnd. (Har egen bobil i hagen.)De er utrolig lite flinke til å bestemme seg for å gjøre noe på en spessiel dag eller liknende. De sier altid at de vil hente ungene i barnehagen for eksempel, men de kan aldri si om morgenen at de vil gjøre det den dagen, dermed må jeg i praksis gjøre det. Samme med handling. De går i butikken, men sier ikke noe om det og handler bare det de har lyst på selv, for eksempel kjøper de inn to kakeskiver til kaffen. Det vil si at jeg, mannen og ungene ikke får. I dag tidlig våknet ungene tidlig. Jeg måtte derfor opp halv 7. Tenkte jeg da skulle lage en god frokost til oss alle sammen. Stekte eggerøre, bacon tomater og lapper. Lagde nyrørt syltetøy og dekket bordet pent. Tror dere de ville ha noe av nin mat? Nei da. Svigermor gikk ut i bilen og hentet sit eget pålegg, sit eget brød og smør. Plaserte de store plasteskene de oppbevarer det i på "sin side" av bordet og spiste kun av egen mat. Det blir jo ikke noe hyggelige måltider av sånt. Ungene spiset i pysjen. Etterpå skulle jeg kle på ungene. Jeg hadde vasket masse klær og sortert det i kurver. Vanligvis bretter jeg det sammen når jeg legger det i skapet, men så langt hadde jeg ikke kommet. Svigermor hadde vel skullet "hjelpe". Hun hadde tømt alt tøyet ut av kurvene igjen og brettet alt vakkert sammen. Deretter hadde hun sortert det i sitt system. Det ville si at for eksempel alle ungenes T-skjorter og gensere lå på peisen om hverandre. Til og med det som var fravokst, og stappet i egen pose, hadde hun blandet sammen med det andre. I en kurv lå nå alle ungenes bukser. Alle mine og mannens klær ligger til utstilling i stua, også mit undertøy. En av ungenes kekekasser er tømt og brukt til sokker og strømpebukser osv. Det er omtrent håpløst å finne noe uten å brette alt ut for å sjekke størrelsen. Grrrr! Hun er egentlig en snil dame, men du verden som hun ergrer meg Samme hva vi sier om hva slaks system vi har på ting så omorganiserer hun ting slik at det blir som hun vil. Tidligere har hun til og med gravd opp blomstene fra blomsterbeddet fordi hun syntes det ville være finere om vi plantet dem på en annen måte. Nå gleder jeg meg til tirsdag. Da drar de, og jeg ser dem ikke igjen før i november. Phu!
Gjest Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 hahahaha....all sympati.....jeg er heldig med min svigermor....går bedre sammen med henne enn min egen mor. Jeg holder på å klikke på min mor ....for hver jævla gang hun kommer hit på besøk så er hun nødt til å "hjelpe" til med et eller anna....jeg blir GAAAAAAL av det. Selv om huset er rent og ryddig så klarer hun ikke dy seg....være seg å sukke over at jeg ikke har nok planter ( jeg gidder ikke kjøpe fler før minsta har lært seg å la de stakkarene jeg har være i fred). Er det så jævlig vanskelig å sette seg ned, drikke en kopp kaffe, spise et stykke kake og prate uten å feks plukke opp lekene som ungene uansett tømmer utav lekekassa 2 min etter man har rydda dem sammen??? I dag kommer hun innom faktisk....og jeg gruer meg allerede...for det er alltid noe som ikke er godt nok...akkurat som om hun er feilfri og har det prikkfritt selv...hahaha...yeah right!!! FRES!
Gjest Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Åh, kan jeg få være med?! Jeg har vært på ferie hos svigermor nå i 3 uker, skal hjem SNART, heldigvis. Svigermor er en kjempehyggelig dame, men vi har så innmari forskjellig tankemåte, hun mangler liksom de tre siste rasjonelle leddene som gir ting fornuft til tider. Slitsomt ja! Og i dag så hadde jeg dekket til felles frokost, men nei, det var for tidlig å spise frokost så hun bare gikk. Jeg mener, klokka var bare halv elleve:p *knurr* Og vi hadde i tillegg planlagt ferien vår slik at den ikke sammenfalt med svigersøs sin, for hun er også hyggelig, men samme kaliber som svigermor. Tror du ikke hun tok en hel ekstra uke her nede, uten mann og barn?! Jippi.... SNART ferdig nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå