Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere hvilke jeg mener? Den runde boksen med halvmyke trekantoster; skinke, reker, champignon og krydder.

Er disse trygge? Det står ingenting om at de er pasteurisert eller ikke på pakningen og ingen i butikken vet, og Arla svarer ikke på mail.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet hvem du mener, men at ingen kan svare på om den er pasteurisert synes jeg er merkelig/dårlig.

Tror jeg hadde avventet til du får kontakt med Arla. Men jeg er heller litt ekstra forsiktig. Lykke til!!!

Skrevet

Ånei ånei. Jeg fant ut nå at det er mykost baser på upasteurisert melk og at det skal man IKKE spise.

Blir så redd nå når jeg leser at fosteret kan være smitta og at det kan dø først etter det er født og at det aller helst gjør det hvis det er smitta.

Jeg er jo helt sikkert smitta så mye som jeg har spist! Har virkelig spist MENGDER med trekantoster!!!

Skrevet

Slapp av.. Det er ikke sikkert du har blitt smittet. Sjekk deg hos legen først og ikke ta sorger på forskud.

Lykke til!!

Skrevet

men går det an å teste seg for listeriose og få påvist om fosteret har det? for jeg kan jo fint tåle det, trodde man måtte ta en fostervannsprøve eller noe.

så utrolig trist at jeg virkelig har spist kilovis med listeriaost.

hvorfor sender ikke folkehelseinstituttet ut en ORDENTLIG advarsel til samtlige leger og insisterer på at de advarer oss om det hvis det er så alvorlig som det virker?

Skrevet

At en ost er upasteurisert er ikke ensbetydende med at den er full av listeria. Det er bare det at det kan forekomme, dog ikke så ofte.

Men, nå er det vel slik at alle melkeprodukter som selges i Norge er pålagt å bli merket _tydelig_ om det inneholder upasterisert melk, således burde det jo stått på pakningen om det hadde vært tilfelle.

Skrevet

Hei

Arla sin trekant buko ost er fremstillet i Danmark og av pasteruisert melk. Her er svaret de gir til gravide om sine produkter i mai 2008.

NB oster som er produsert i regi av ARLA men utenfor Danmark kan da følge andre regler så sjekk dette.

I tillegg er jo smelteostost produsert ved at man tar ost som er lagd av pasteruisert melk og smeltes den om sammen med smeltesalt og smakstilsetninger.

SPØRSMÅL FRA KUNDE:

Ville bare lige høre om alle jeres produkter er varmbehandlet?

Jeg er gravid, og det er derfor vigtigt for mig.

SVAR:

Hej

Tillykke med graviditeten :o)

Heldigvis kan jeg berolige dig med, at alle de oste- og mejeriprodukter, vi fremstiller, er produceret af pasteuriseret mælk.

Så du kan roligt spise løs.

Med venlig hilsen

Arla Forum

Susanne Hamann

[email protected]

Skrevet

ÅÅååååå Christina32, jeg kunne klemt deg i hjel akkurat nå. TUSEN TAKK :) Nå kan jeg endelig slappe av litt ;) Takk!

Skrevet

Niania,

Kos deg og slapp av.

Litt ekkel følelse når man er usikker på om man har spist noe feil, men dette skal jo ikke være noe problem så nå kan du bare slappe helt av.

Lykke til videre med graviditeten din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...