SOMMER :) Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Stod dere opp med dem på natta for å gå på do? Veslemor har sluttet med bleie på dagtid, sluttet helt for ca to uker siden. Nå vil hun helst ikke bruke bleie på natta. Men om morgenen er bleie hennes tung og full av tiss. Er det vanlig at dere står opp med barna? Selv om de ikke våkner og vil på do av seg selv? Jeg tenker at vi bør gjøre det så lenge hun tisser såpass mye på natta. Men er redd nattesøvnen hennes blir veldig forstyrret. Hva gjør dere?
Mariamin Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Eldstemann sluttet med bleie på dagtid når han var 2 1/2 år, men var ikke klar da for å slutte med bleie på natta da. Synes å huske at han var rundt 3 år. Ikke stress med det.. Vent til bleia har vært tom noen netter før du slutter.
nr2eprins Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 Da vi sluttet med bleier på natta, tok vi frøkena opp og tisset før vi selv gikk og la oss. Hun sa alltid at hun ikke ville på do, men tisset bestandig da vi satte ho på do... Tror vi tok henne opp sånn ca 3-4 uker. Da lot vi det være. Gikk galt noen ganger, men kjøpte tisselaken på princess, så senga er berget ) Og en ting vi la merke til, var at når hun lå veldig urolig: ( drømte, snakket i søvne ol. ) Var det gjerne en reaksjon av at hun ville tisse. Sovnet rolig etter at vi hadde hatt ho oppe på do. Hadde heller ikke inntrykk av at nattesøvnen ble forstyrret... noen ganger var hun mer eller mindre bevisstløs når vi bar henne på do, og sovnet med det samme vi la henne tilbake i senga )
MintCondition Skrevet 9. august 2008 #4 Skrevet 9. august 2008 Vi tok av nattbleien nå etter ferien (2 1/2 år, vært tørr på dagen siden hun var 2), da bleien var tørr 9 av 10 netter. Vi har ikke tatt henne opp på kvelden/natta for å tisse, det er jo liksom litt av poenget, at de ikke SKAL tisse på natta. Venner du de til at de får tisse på natta kan du jo like godt fortsette å ha på bleien. Vi har hatt et par uhell siden vi kom hjem, men det går seg jo til. Det skjer ikke på én natt å bli helt tørr heller
*Ulrikke* Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Ville aldri tatt dem opp for å tisse etter at det har blitt natt for dem! Snuppa (2 år og 9 mnd) sluttet med bleier for et par måneder siden, og nattbleia forsvant samme uka omtrent. Jeg mener at er hun klar for å slutte, så holder hun seg tørr - blir det vått, så er hun ikke klar (klart, det er jo "lov" til å ha uhell en gang i blant da) Hun har mer partyblære enn meg! I natt tissa hun ikke mellom 19 i går kveld og 09 i dag!
heisand? Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 moren min sier at ungen til broren min på 5år snart fortsatt har bleie om natten. kan det være riktig?
MintCondition Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 Nei, det er ikke uvanlig at unger på 5 år fortsatt har bleier på natta. Ikke VANLIG, men heller ikke uhørt. Men det er ikke så mange som snakker om det, derfor vet ikke folk at det skjer
Mamma´n til A og F Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 Ikke unormalt at de blir minst 4 år før de slutter med nattbleie. Er bleia full av tiss på morgenen, er barnet kanskje ikke klar fysisk. Vi ga minst mulig drikke etter kl seks på kvelden, det fungerte bra her. Tok henne aldri opp for å tisse. Blæra skal jo tåle en hel natt når de er klare. Men er det et sterkt ønske fra barnet sin side, er det jo bare å prøve. Legg en "kladd" over madrassen. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå