Gå til innhold

Hvor vanlig er det å bruke bilbelte for gravide??

Anbefalte innlegg

Gjest ღgulle med lillegull i magenღ
Skrevet

Jeg er i uke 11 og har lurt litt på å skaffe meg et slikt bilbelte, men er det vanlig? og nødvendig?

Videoannonse
Annonse
Gjest ღgulle med lillegull i magenღ
Skrevet

Takk for svar :) Da venter jeg og heller ser om jeg føler behov for det ved en senere anledning :)

Skrevet

Jeg bruker kun vanlig belte.

Hadde tenkt å kjøpe, men så så jeg et innlegg om at det kun hjalp på komforten og ikke sikkerheten, om det stemmer vet jeg jo ikke sikkert. Men tok det for god fisk

Skrevet

jeg har kjøpt et sånt et:)

har brukt det siden jeg var cirka 3 mnd på vei;)

jeg syns det er god å bruke for vanlig belte strammer sånn på magen!

jeg sitter bedre med belte og føler meg tryggere siden beltet ligger under magen og ikke presser på midt foran, sånn det vanlige gjør;)

Skrevet

Jeg kjøpte et sånt da jeg gikk med førstemann, for jeg klarte ikke ha beltet over magen. Jeg ble uvell av alt som strammet eller presset på magen. Så jeg brukte det fra veldig tidlig den gangen. Nå har jeg det i bilen og bruker det stort sett hver gang jeg ikke har skjørt eller noe sånt på meg :P

Skrevet

Jeg kjøpte meg et sånt belte da jeg var ca 3 mnd på vei. Og jeg liker det sååå godt ;) De sier det ikke er tryggere - men så mye bedre det er å ha på det enn vanlig belte! :) Men det er klart 3-400kr er mye og bruke hvis man syns det er ok med vanlig belte :)

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

Jeg brukte det når jeg var gravid med tobias.. men har ikke brukt det denne gang...

Har det i kjelleren så kan jo alltids ta det opp. greit å bruke på lengere turer hvertfall :)

Skrevet

Jeg har dette. Fikk det av en veninne.. Synes det er utrolig deilig å ha på. Da jeg ikke klarer noe som helst som strammer over magen.

Hadde jeg kjøpt meg dete selv?? Usikker.

Skrevet

Jeg har brukt gravidebelte fra ganske tidlig. Selv om Trygg Trafikk sier det ikke er noe sikrere føles det rett og slett bedre. Jeg klarte ikke å få det vanlige bilbeltet til å ligge under magen. Det bare skled opp og klemte på magen. Synes det føles tryggere og mer behagelig med gravidebelte.

Skrevet

Jeg skal bruke et sånt.... Selv om Trygg Trafikk sier at det ikke øker sikkerheten, så tenker jeg at det kan hvertfall ikke skade! Og det øker jo komforten uansett.

Skrevet

Jeg er straks i uke 22 med mitt andre barn, og brukte ikke gravidbelte forrige gang, og heller ikke nå. Ser rett og slett ikke poenget, iom at det ikke gir noen ekstra sikkerhet...mye som lages for å vri penger ut av nervøse gravide altså.

Skrevet

Jeg har brukt det en stund og synes det er deilig å ha på. :o)

Skrevet

brukte det gjennom hele svangerskapet med Lillemann og bruker det nå oxo, synes det er ubehaglig å ikke bruke det nå...... og jeg har ikke mye mage enda.... er i uke 25+3

Skrevet

jeg bruker det. føler meg tryggere med den, slipper presset på magen ( blir dårlig av det), også tar det hvertfall ingen skade va å ha brukt det da....

Skrevet

Jeg bruker bare vanlig belte, men et tips er å putte det ene beinet gjennom selen som går over magen, da slipper du å ha press på magen.

Skrevet

Altså, nå er jeg sikkert super-dum :)

Men prøver å se for meg det med å "putte det ene beinet gjennom selen som går over magen", men klarer bare ikke se for meg hvordan det skal gjøres??

Skrevet

Livsfarlig tips å putte beinet gjennom selen!!

Man skal aldri gjøre noe som kan endre bilbeltes funksjon, kan få alvorlige konsekvenser. Gravidselen er ok fordi den ikke påvirker bilbeltes funksjon når man bråbremser eller kolliderer.

Selv bruker jeg ikke gravidbeltet denne gangen, syns det var ubehagelig. Det sklei bakover og presset på et visst sted, spesielt i bilen vi hadde skinnseter. Sist hadde jeg lyst å tro at det kunne fungere som sikrere for fosteret, men i og med at trygg trafikk nå har gått ut og sagt at det ikke er det gidder jeg ikke å ta det ned fra loftet. Er straks 29 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...