Gå til innhold

Litt bekymret på morningen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha leste om alle som kjenner liv i magen tidlig, så måtte jeg finne frem dagboka fra jeg gikk gravid med nr en.. Der kjente jeg livstegn i uke 17 og kjente livstegn utenpå magen i uke 19 da, er nå i uke 19 med nr 2, og har egentlig ikke kjent noe som jeg kan sammenligne med nr 1. Var på ultralyd på mandag og da dunket hjertet, mwen blir liksom litt bekymra fordet... Å så leser man jo at man ikke skal sammenlikne o.l, men allikevel...

Hva er dette med forovervendt morkake som "alle" snakker om? Morkaken min lå fremfor ungen, kan det være det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente det fra midt i uke 19 med første mann. Nå er jeg i uke 18 med andre mann. Kjenner ikke liv enda. Hvis morkaken ligger foran så tar vel den imot sparkene og sparkene må vel da bli kraftiger før vi kjenner dem.

Skrevet

Ja, det har noe å si om man har morkaken på fremsiden.

Det har jeg, og jeg har kjent liv i bare noen dager nå, er 23+0 idag.

Men skjønner hvordan du har det! Det virker som ALLE kjenner liv tidlig, og når man ikke gjør det selv bli man bekymret.

Men tror ikke du skal uroe deg :)

Gynekologen som tok UL på meg sa at jeg kunne forvente å kjenne liv før rundt uke 25. Man skal visst ikke begynne å bekymre seg før nærmere uke 30 uten å ha kjent liv. (Lett for dem å si!!)

Lykke til videre ;)

Håper du slipper å vente så altfor lenge før de første dunkene kommer.

Skrevet

Takk for svar til dere!!!

Jeg spurte han som tok ul på meg, og han ga meg egentlig ikke noe ordentlig svar, dette var en "vanlig" lege, han kan sikkert faget sitt, men ble litt bekymra. Men blir nok snart!

Takk igjen!!!

Lykke til videre dere også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...