2SmåTroll Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Den har stått nå i 50 min, slik som oppskriften, men deigen inni i kaka er jo helt flytende... hva skjer'a?
2SmåTroll Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 9. august 2008 det værste er jo at den begynner og bli rimelig brun (svart) på toppen, lagt folie over nå.. men blir den ikke stekt da?
3b@rnsmor-30* Skrevet 9. august 2008 #3 Skrevet 9. august 2008 hmm... hva slags kake er dette da? skulle den stått neders i ovnen f.ekst??? kan ovnen din være gåen??
2SmåTroll Skrevet 9. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2008 sjokolada kake i rund form. stod at den skulle stå midt i ovnen. og tror ikke ovnen er ødelagt, får kanskje vente og se litt da, skal jo være glasur på toppen, så det kan jo bli bra. Men blir litt småstressa da, hadde jo håpet den skulle være perfekt til dåpen i morgen.
3b@rnsmor-30* Skrevet 9. august 2008 #6 Skrevet 9. august 2008 skjønner... du er sikker på at gradene står riktig? jeg vet ikke jeg altså...
♥2 små gull♥ Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 Skru ned temperaturen litt og legg noe over så den ikke blir svidd på toppen, så kan det inni stå og godgjøre seg på lavere temp og bli ferdig. Det pleier jeg å gjøre hvertfall.
Carta Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 Jeg lagde sjokoladekake i rund form i går. Oppskriften var nok til ei langpanne. Den måtte stå i ovnen i 45minutter i steden for 20 som den egentlig skulle... Kan ta tid...
Mammaen til Isak Skrevet 9. august 2008 #9 Skrevet 9. august 2008 I vår ovn må jeg som regel steke kakene lengre enn det står i oppskrifta, aner ikke hvorfor. Det bare er sånn Men ikke stek den for lenge heller, da blir de lett tørre når du får avkjølt de. Legg bakepapir over forma så blir ikke toppen svidd. Kaka blir stekt allikevel. Hvis den blir veldig mørk på toppen skjærer du vekk dette og legger den med toppen ned på fatet bare pass på at om den har blitt svidd er det lett at kaka blir tørr og ikke smaker så godt men dette ser du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå