☆Mathilde Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Jeg vil bare få ut litt (fine) tanker om fødselen her jeg! En fødsel er det flotteste og kanskje største vi kvinner går gjennom i løpet av et liv, og jeg kan ikke annet enn å glise fra øre til øre når jeg mimrer om fødselen med mitt første barn. Smertene er ikke glemt, heller ikke den lange tiden det tok, men det blir så ubetydelig når jeg ser for meg mitt første møte med datteren min! Vi gravide må jo være verdens heldigste, på tross av plager og vondter i rugetiden!! Vi får jo lov til å oppleve alt dette store! Jeg får helt vondt av de kvinnene som velger/ eller ikke kan bære fram barn! Føler nesten at de går glipp av meningen med livet! (Det er jo ikke alle som føler at barn og familie er meningen med livet selvfølgelig!) Tenk dere så heldige vi er, jenter!!! Vi bærer fram et barn i disse mnd. Vi kjenner det bare vi kvinner kan kjenne på! Vi forandrer oss, vokser og går gjennom en stor personlig utvikling. Vi kjenner riene komme på den store dagen, klager og sutrer litt,men burde egentlig tatt i mot hver enkelt rie med glede og smil! Hvem vet, tenk om dette er siste gang vi får lov å oppleve dette store!!? Jeg vil prøve å ta vare på hvert minutt av fødselen. Ta i mot riene med et stort smil om munnen og jobbe meg gjennom de ved å slappe av! Klart det gjør vondt, men hva så ?? Premien er jo faktisk verdt mer enn NOE annet! Det er bedre enn å vinne en million! Jeg gleder meg til å hjelpe lille nurket ut. Jeg gleder meg til å møte henne for første gang! Jeg gleder meg til å legge henne ved brystet. Jeg gleder meg til å se far og datter sammen. Jeg gleder meg til å kle på henne alt det nydelige babytøyet som henger på klessnora nå. Jeg gleder meg til å trille henne i vognen. Gleder meg til å vise henne fram til familie og venner. Gleder meg til å legge henne i den nye sengen sin. Gleder meg til å stelle henne. Gleder meg til storesøster endelig får oppleve nurket. Ønsker alle lykke til og håper dere kjenner glede over den store dagen som nærmer seg !! <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå