Barn i huset <3 Skrevet 9. august 2008 #1 Skrevet 9. august 2008 Er det galt av meg å kutte ut måltider på nattan når han snart er 2mnd?
Nenya^juni2010 Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Hvis du snakker nattavenning, så Ja, det er for tidlig!
Barn i huset <3 Skrevet 9. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2008 når er det vanelig å kutte ut mat på nattan?
Barn i huset <3 Skrevet 9. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2008 ifølge tabellene på mme. så står det at han skal ha mme 5 ganger om dagen. men hvis jeg gir han mme på nattan så blir det 6 ganger.( jeg gir han mat hver 4t)
Nenya^juni2010 Skrevet 9. august 2008 #5 Skrevet 9. august 2008 Hmm... Jeg regner med at du gir barnet mat når det er sulten, selv om det blir 6. eller 7. gangen?? Jeg syns hver 4 t hørtes lite ut jeg da, men vi ammet. Man bør ikke avvenne før barnet spiser to hele fast-føde måltider om dagen. For de fleste er vel dette rundt 6-10 mnd...
Barn i huset <3 Skrevet 9. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2008 jeg gir han selvfølgelig det når han er sulten, men fikk beskjed på helsestasjon at jeg skulle gi han hver 4t. pga han gikk opp for mye i vekt. +han fikk mye vondt i magen.
Nenya^juni2010 Skrevet 9. august 2008 #7 Skrevet 9. august 2008 Okai, det er jo bra da:) Men har du prøvd å heller gi han litt mindre til hvert måltid? Bruker du sånn flaske som det ikke blir vakuum i og raper han etter måltidet? Hvor stor er han da? syns det er litt merkelig av HS å ville at du skal "slanke" en liten baby på 2 mnd...
Zitro Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 Det heter seg at babyen klarer seg fint uten mat på natten, når det begynner å spise 3 fulle måltider på dagen. Altså grøt, middag og sånt. Når det får i seg det på dagtid så er det nok næring og man trenger altså ikke næring om natta også for å holde vekta oppe...
trollmor & trollungene Skrevet 9. august 2008 #9 Skrevet 9. august 2008 Hehe, vi har nettopp fullført nattavenning og poden er 14 mnd Trodde det var vanlig med nattmåltider ihvertfall til nærmere 6 mnd, da begynner jo de aller fleste med fast føde. (Her har gutten spisevegring mot fast føde, derfor sen avvenning for de som måtte lure på det.)
Barn i huset <3 Skrevet 9. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2008 hehe ja det har jeg prøvd, men var ikke helt fornøyd med det:) vi har byttet mme. til en som vi får på blå resept. han er som en drøm nå Vi veide han på onsdag. da var han 4920g. Grunnen til at vi fikk den beskjeden. var pga som sakt at han fikk mye vondt i magen da+ at han gikk opp en kilo på 2 uker. fant ut at han drakk over 1 liter på 24t. prøvde å kutte ut, men da fikk han ikke sove på nattan. så derfor sp mitt her. syns det er litt tidlig jeg oxo. men jeg blir jo litt usikker. for hvis vi gir han mat på nattan. så er vi på en måte tilbake på det gammle, med for mye mat.
neekap Skrevet 9. august 2008 #11 Skrevet 9. august 2008 Min datter på 2 mnd sover hver natt fra ca kl. 23 til 06 uten noe nattmat. Har gjort det ca en mnd nå. Hun spiser ca 5 ganger om dagen.
Barn i huset <3 Skrevet 9. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. august 2008 Har ikke hørt om noen som har det samme "prob" har bare hørt av folk at ungen dems sover igjennom nattan. syns dere jeg burde avvende han?
Dollywood Skrevet 9. august 2008 #14 Skrevet 9. august 2008 hvis han sover så kan det vel ikke være nødvendig å vekke han for å gi han mat, men hvis han våkner og er sulten så ville jeg gitt han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå