Gå til innhold

masse kynnere......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror jeg har hatt masse kynnere i dag, men lurer på om det kan kjennes ut som kynnere hvis barnes strekker seg ? eller om man kan få kynnere fordi at barnet strekker/beveger seg?

er 35 uker

Magen blir ubehagelig hard og ujevn. mye liv i magen, men har stressa litt idag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke noen av delene, har selv aldri opplevd at det har kjent ut som kynnere når babyen beveger seg, og Kynnere har jeg nå enda ikke fått av bare det at babyen i seg selv beveger seg. Kynnere kommer av at livmors og bekkenmusklene trekker seg sammen og arbeider, noe som gjør magen har. Det kan komme av at du har brukt mage muskelen din, om du har løftet noe tungt, gått mye,hatt sex/orgasme, og det kan komme av bare stress gjenerelt, om du ligger feil, og om du prøver og rette på måten du sitter og ligger på. Det er i hvertfall i de tilfellene jeg har fått mine smerte fulle kynnere.. Men bare vanlige kynnere som ikke er smertefulle kommer og går bare som de selv vil hos meg. Jeg sliter mye med mange smertefulle kynnere selv, og er bare uke 31, de begynte i uke 28... Men som jordmoren sa til meg var at kynnere uansett grunn og smertgrad vær ops på at de ikke blir regelmessige...Men uansett er jo kynnere en fin ting, det modner kroppen din og forbreder den til fødselen... ;-)

Skrevet

Hehe, herre gud, du veit vel heltsikker det meste av det jeg sa i mitt svar, Nå ble jeg litt flau, du har jo en fra før (så ikke profilen din før nå)... Men da veit du i hvertfall mine erfaringer da når det kommer til dette... ;-)

Skrevet

Takker for svar, ingenting og være flau over vel .

Det er 11 år siden sist graviditet, og jeg må inrømme at jeg husker ikke så mye hvordan det var.

Dessuten er ikke de to svangerskapene like.

Jeg sitter mye og leser andres innlegg her inne for å prøve å lære mer.Syns det er veldi fint m svar, og at andre deler sin erfaring :-)

Skrevet

Jeg har det samme. Deler av magen blir stram, og jeg kan kjenne babyen veldig godt når jeg tar på magen. Blir sånn noen ganger når han har turnet litt der inne ;-)

Skrevet

jepp, jeg og kjenner babyen utrolig godt, kjennes ut som om hun ligge rett innfor tynn hud :-)

Men når hun beveger seg mye blir magen helt hard og dn ligner en tut, eller en gigantisk kuleis haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...