ApriIbaby Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Liie på 3 har sluttet med bleie. Det går supert. Ingen uhell av noe slag. Meeeen når han skal bæsje forlanger han bleie. Får panikk og ser ut som 'skrik' når vi foreslår å bæsje i do. Tenkte dette ville rette seg selv men har vært slik i flere uker. Andre som har vært borte i dette?
Pysa Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Du må finne noe som virkelig motiverer. Her var det postmann pat -politibilen. Og når første bæsj hadde kommet (halvveis...) i do, sa jeg "nå har du gjort det, nå kan du det". Og så danser vi bæsjedansen etterpå :-)
Pysa Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Ellers kan du prøve å få ham til å forklare bamsen/dokka at vi bruker doen til å bæsje på. Å lære bort er den beste måten å lære på.
♥Toni & baby girl♥ Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Jepp lillegutt er også sånn. Han bæsja på potta her om dagen da, for jeg tok frem klistremerkene.. Men det var hmm, tirsdag eller onsdag, og har ikke bæsja etter det. Nå virker det som om han kvier seg igjen. Så får vel bare gi han bleia da så han får bæsja stakkar.. Han er veldig glad i disse klistremerkene, så trodde det skulle hjelpe. For når han bæsjer på potta eller do, så får han et stort klistremerke. Har du prøvd det?
2smågull Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 ja motivasjon er viktig. en liten gulerot. her hadde snuppa lyst på is. og så sa jeg hu skulle få en stoor is om hun klarte å få til bæsj i do. og hun spratt opp av sofaen og ut på do. og der kom det bæsj.Oi, jeg klarte det jeg da. sa hun og var kjempefornøyd. og da var det gjort. Da hadde hu tiset i do og på potte ei stund,men bæsjen kom i trusa. Bare ett par uhell etter det:)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Hva med å gjøre som en pappa i barnehagen min gjorde??? "Ole" ville ikke bæsje i do, men kun i bleia, så da tok pappaen å klipte et digert hull bak i bleia.... "Ole" visste ikke dette. Pappan satte "Ole" på do sånn at han kunne bæsje med bleia på bare at han satt på do., dette godtok "Ole". Gutten bæsja, bæsjen ramla i do og pappaen roste gutten som bare det!! Etter den gangen bæsja han av egen fri vilje på do! Et tips er å ALDRI nevne et dotroll!!! Det er FY FY!!!
Veslaa Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Ikke stress det, det kommer av seg selv.. Bæsjebleier har du skiftet så lenge nå at du orker litt til.. Motiver, men regn med at når de har fått motivasjonen kan de godt gå tilbake til bleia.. ;-) Det kommer av seg selv, men skjønner hva du mener... Prøv å motivere, men samtidig ikke presse.. Det viktigste er jo at han bæsjer.. :-)
Mille** Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 Ikke stress med det, det kommer av seg selv etterhvert, ganske mange barn som har litt angst for å bæsje på do. Har hatt en selv. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå