Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare nevne noe jeg husker jeg gjorde feil da jeg var førstegangs...

Jeg leste et sted om det å lytte til kroppen når en føder. Og det er viktig!

Med min første så konsentrerte jeg meg bare om smertene og knøt meg sammen...

Med de to andre husker jeg hvordan jeg slappet av og lyttet og passet på å puste i stedet. Hvor mye lettere det var!!

De andre fødslene gikk raskere, men jeg tror de var litt vondere også. (Men ville nå heller hatt dem enn lange og trege da)

Men jeg syns faktisk de gikk bedre siden jeg husket på å lytte til kroppen min...

Så tenk på det da.!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg. Nå venter jeg barn nr 2, så jeg har jo ikke fått testet ut det å føde uten å spenne og knyte meg enda. Men husker hvordan jeg gjorde det under min første fødsel, og jeg har tenkt på det så mange ganger i ettertid at jeg skulle ha vært mer forberedt på avslappningsteknikker og pusteøvelser for å slappe av og la kroppen styre. :) Denne gangen er jeg nok litt mer forberedt på alt. Vet jo i hvertfal hvordan jeg ikke vil ha det denne gangen! :)

Skrevet

Ja ikke sant...

Skal love deg at det blir mye bedre med litt teknikk! Jeg trodde det bare var tøv med første mann... :( Synd jeg ikke prøvde det ut. Men har hatt mulighet senere da. Hehe.

Skrevet

Tusen takk for tips Turtelduen ;)

Skrevet

:)

Håper jo at jeg får tipset noen, for jeg har hørt om flere venninner som har gjort det samme som meg, så det er ikke så uvanlig... Og helt forferdelig er det å bare knipe seg... :(

Lykke til til alle! Håper ventetiden går fort og!

Skrevet

Jo takk for tips ;o) Så blir det spennande å sjå om eg klare det når eg ligge der... hehe, skal jaffal ha det i bakhodet! Lykke til med fødsel/ KS alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...