lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Det går ikke ann å lage verdens beste uten eggeplommer. Det prøvde jeg i dag, ikke bevisst, skulle bare slenge sammen ingrediensene i full fart og få kaka i ovn før jeg lagde frokost. Lillemor var rundt meg og jeg ble nok litt stressa av det, er ikke vant å lage store kaker med ungene rundt meg. Hadde delt eggene, lagd marengsen og alt, og når jeg hadde fått kaka vel i ovnen og hadde ryddet litt så jeg jo koppen med eggeplommene som stod på benken. Var ikke så mye å gjøre med det da,måtte bare vente og håpe på det beste, bunnen var helt flat når jeg tok den ut av ovnen. Ble ikke noe verdens beste på oss i dag, men det ble sjokoladekake, bløtkake og marsipankake. Lagde et 8 tall av sjokoladekaka og marsipankaka. Bløtkaka måtte vi bare lage/pynte i full fart siden det plutselig kom 7 gjester mer enn planlagt.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Oi det var mange gjester mer enn ventet.. Men hørtes ut som dere hadde mange gode kaker da:) nam nam:) Så lærte vi jo litt da alle om verdens beste.. Prøver oss ikke uten eggeplommer nå..
boble <3 Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Skal si, 7 stykker som plutselig bare kommer og du lager ei kake til på strak hånd? Imponert jeg:0) 8 tall kake hørtes vanskelig ut.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2008 Ja, sannt;) Det var samboers tanter, søskenebarn og bestemor som kom oppom en tur, er bare ene tanta som har vært hos oss før, møtte de i byen i går og innviterte, tenkte jo aldri at de ville dukke opp, men det gjorde de altså. Koselig ble det i allefall. De kom litt tidligere enn de andre, så det ble ikke så folksomt på en gang, heldigvis.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2008 Var iike så vanskelig å lage 8 talls kake, bare 2 runde kaker som jeg sjærte hull i midten på, og litt av sidene før jeg la de mor hverandre. Den ble ikkeså pen å se på, men synes det er gøy å lage noe litt utenom det vanlige. hadde en ferdig kjøpe kakebunn i skapet, så det var ikke så veldig vanskelig å piske litt krem og pynte den, så ble det så bra at. Lurer på hva jeg skal finne på til barne selskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå