annå Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Hei Lurte på om noen kan svare meg . Har veldig lyst å bli helsefagarbeider . Noen som vet hvor mange år jeg må gå på skole da ? Er dette tungt stoff ? Er det mulig å ha 50 % stilling mens man går på skolen? Vil ungå studielån. Håper noen vil svare meg Klem.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Det er vel 3 årig om man går videregående.. Man kan også ta det på deltid.. Da er det vel 2 år og man er på skole ca 2 ganger ala2.5 time pr uke.. Prisen om du tar det utenom videregående er ca 15.000.- hvor lang tid du kan ta det over kommer også an på om du har helse og sosial fag grunnkurs i utgangspunktet.. Ved vokseopplæring så skal man også ha praksistimer i etterkant før man kan gå opp i praktisk prøve.. tror dette er 5500.- timer.. Kan lese mer om det her.. =) http://www.opkinstituttet.no/
winneboo Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Jeg skal begynne nå i august. Det går over 1,5 år, altså tre semestre. Jeg har alle de teoretiske fagene fra før(matte,norsk,engelsk,naturfag osv) jeg trenger bare å ta 75% av utdanningen. Så jeg har da 26 timer med undervisning i uken. Jeg har snakket med lærerne å forstått det slik at det er ganske mye tungt stoff man skal igjennom. Men så lenge man møter opp på skolen, følger med, arbeider hjemme jevnt og trutt så går det nok bra for de fleste.
annå Skrevet 8. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2008 Tusen takk for svar . Nå skal jeg inn å sjekke denne nettadressen Klem
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Jeg skal forresten ta nettstudiet på den linken jeg ga deg.. Starter nå i september.. Men jeg bor 5 min unna selve skolen så kan også være på skolen 2 dager i uken om jeg synes fagene er vanskelige.. Nå er jeg såpass heldig at jeg jobber på et sykehjem allerede og allerede nå opparbeider meg praksistimer.., allerede før jeg har startet skolen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå