Gå til innhold

Hvor er foreldrene? Ufordragelige unger! (Utblåsning)

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Jada, det er sikkert slemt gjort å kalle unger for ufordragelige, men nå er jeg passelig irritert. Jeg bor i en høyblokk, og det bor ganske mange folk her.

I flere timer har 5-6 unger i 8-10-årsalderen hoiet og skreket på lekeplassen her. Greit nok det, unger må jo få lov å leke, men når de klokka 21 begynner å knuse flasker de har funnet utover parkeringsplassen, går en av naboene ned og snakker til dem. Da hører jeg dem sier "Jævla neger, kom her så skal jeg drepe deg!" mens de slår etter ham med en pinne. Fyren gir til slutt opp og kjenner tydeligvis ikke foreldrene, så han går opp. Etter enda mer skrik og hoi går en nabo ut på altanen og ber dem roe seg. Dette ender med at ungene står og skriker og banner til fyren, og er skikkelig barnslige (jada, de er unger, men litt folkeskikk må man jo tåle).

Nå løper de rundt i gangene her og sloss med disse pinnene sine, og skriker og hyler.

Hvor i all verden er foreldrene da? Jeg regner med at foreldrene bor her i nærheten siden ungene er her og ikke på noen av de andre lekeplassene, og når det skrikes på lekeplassen hører du det fra alle leilighetene her. Og uansett, pleier egentlig så små unger å være ute klokka 22 om kvelden???

Hvordan hadde du reagert i denne situasjonen, og hvor langt er det lov å "gå"? Man kan jo ikke begynne å oppdra andres unger, men litt respekt må man vel kunne kreve? Det begynner å bli ganske plagsomt å høre disse ungene rope "Faen i helvete" og "jævla neger" annenhvert sekund, samtidig som de løper i gangene og slamrer med dørene... Men mest av alt er jeg vel egentlig bare irritert over den dårlige oppførselen deres...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok gjort kort prosess og ringt politiet og spurt pent om de kunne tatt seg en sving innom. Det er faktisk en del av jobben deres å bedrive forebyggende arbeid blant barn og unge også.-)

Og har de tid og er litt kule så gjør de gjerne det.

I mange tilfeller kan dette virke preventivt på de unge, slik at de ikke er like tøffe i trynet neste gang!

Skrevet

Hadde kontaktet politiet faktisk.

Såpass små barn har ikke noe ute å gjøre alene så seint. Foreldrene er nok dessverre av den sløve typen - fins mange av de!

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Ja det frister, men da får jeg vel foreldrene på døra i morgen... Argh, blir så irritert!

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Ja, sånn sett er jeg enig. Greit nok at de er ufordragelige, men merkelig at ikke foreldrene har kontroll på ungene. De burde jo vært inne for lenge siden, og jeg regner med foreldrene har hørt dem slik de holder på... Må jo være noen sløve foreldre dette... Ser at en nabo er nede og snakker til dem igjen, får se hva som skjer.

Skrevet

Hadde ringt og satset på at kanskje både foreldre og barn fikk seg en støkk. Kan ikke oppføre seg sånn... :-S

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Så de gikk inn i hovedinngangen nå. Kommer de ut igjen eller lager mer bråk ringer jeg politiet.

Skrevet

ring det femsiffra politinr, (husker ikke helt hva det er akkurat nå)

forklar hva som foregår, så tar de turen innom hvis de har tid..

alle naboene håper sikkert på at noen andre ringer! ;)

Skrevet

Ja, gjør det. De har jo egne folk som driver med barn og ungdom.

Bor du forresten ved V-kanten?

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

det stemmer, spetakkel=) hehe, hvordan skjønte du det? =)

Skrevet

Jeg hadde ringt politiet.

Høres jo dessverre ut som de ikke har noen voksne til å ta ordentlig vare på dem.

Skrevet

Jeg signerer de andre, hadde definitivt ringt politiet!

Skjønner du er litt nervøs for foreldrene, men de trenger ikke å vite at det er du som har ringt.

Det går ikke an å holde på sånn, og det kommer garantert å sette en støkk i ungene hvis politiet dukker opp.

Skrevet

He he, er vel ikke så mange høyblokken her i byn, og jeg syns å huske at du sa du bodde i Bergen vest.

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Stemmer det=) Veldig sentralt og greit sånn sett, kjøpesenter, treningssenter og bussterminal 200 m unna, men forferdelig mye bråk med naboene. Neste gang blir det enebolig midt i skauen...=P

Skrevet

Ja, det forstår jeg. Tror nok jeg hadde blitt uvenner med alle naboene hvis jeg bodde i blokk ;-)

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Hehe, blir noen nabokrangler ja...=P er heldigvis heldig med naboene rett ved meg - på ene siden bor det en singel fyr som jobber i militæret og stort sett er borte, og på andre siden et meget hyggelig muslimsk par med en liten og en til på vei - sier seg selv at det er lite festing i denne enden av blokka da...=P Men har noen som går fra vekkerklokken sin (sånn som piper helt til du slår den av) og gjerne blir borte et par dager. Da blir man passe surrete. Og folk som på gøy slår i det der røret som hører til ovnene (og går tvers gjennom hele blokken) med hammer og sånt, på gøy...=P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...