Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pjokken er nå syv måneder gammel og har fast spise og sovemønster på dagen. Han tar IKKE flaske eller smokk, og i det siste har han begynt å gråte 3-4 ganger om nettene bare for å få pupp. Han er som regel stappmett før han legger seg, så jeg vil da tro at han bare vil ha puppen for kosens skyld på natten. Hva gjør jeg for å få ham til å slutte med dette?

Han skal jo sove i sengen sin, og gjerne hele natten ut..! :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han ikke fått nattpupp i det siste? Altså.. er han i utgangspunktet avvent med nattpupp?? Og hva gjør du når han våkner da?

Siden han er blitt så stor så har han ikke behov for mat/drikke om natten. Derfor ville jeg heller ikke anbefale deg å overgi deg ved å la han få pupp, når du også aner at det pga kos og ikke sult..da lager du deg en dårlig uvane. Ikke bare vil han nå kreve å få pupp om natten, men han vil gjerne bli vant med å våkne opp flere ganger for å få pupp - også har du dette gående i lang tid fremover (ERFART!!).

Hva spiser han av fast føde om dagen?

Jeg ville anbefale deg å prøve andre metoder enn å gi pupp for å roe han om natten, helst ikke ta han ut av sengen heller - det er hardt når det står på - men forhåpentligvis er det kun for en liten periode.

Skrevet

Han hadde for lengst sluttet med nattpupp, men helt ut av det blå skulle han plutselig ha det igjen!

Han spiser grøt til frokost, frukt pure til lunsj (evt banan eller no), middagsglass til middag, og grøt før leggetiden igjen. Og pupp som han vil selfølgelig, gjennom dagen :)

Har prøvd å vugge ham i søvn igjen, latt ham gråte litt, men ingenting hjelper rett og slett! Det er pupp han vil ha! :(

Blir gal snart jeg! Får jo ikke sove i d hele tatt!

Skrevet

*dytt*

Skrevet

Hvor lenge har han holdt på slik?

Skrevet

Tilby han vann på flaske eller kopp..

Skrevet

i 2 uker cirka. Han var syk i en uke, så da lot jeg det gå, trodde rett og slett han gjorde d pågrunn av feber og lignende, men nå er han frisk (takk Gud), men like grinete på nettene.

Skrevet

Det eneste som hjalp her når mini våknet om natten, var at pappa`n tok alt av nattestell. Hver gang han våknet, sto pappa`n opp og ga smokk, bamse, evt litt vann, og la han ned igjen. Etter en ukes tid med dette sov han natten igjennom igjen. Hvis jeg prøvde å stå opp for at pappa`n skulle få sove, så ble skrikingen bare enda verre, for da skulle han ihvertfall opp og ha pupp. (Han har nettopp blitt nattavvent nå, og han blir 1 år neste uke!)

Vet ikke om du har samboer som kan trå til på natta, men uansett, så må du/dere være bestemte på å gjennomføre det du/dere begynner på. Ikke kapitulèr etter 1-2 netter. Det blir bedre etter noen få netter!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...