Gå til innhold

Delamming..hvordan kombinere flaske og pupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som delammer? Ammer fra begge bryst og gir tillegg på flaske etterpå, men synes måltidene blir veldig oppstykket og merker at junior blr forstyrret av det.. Han har vanskeligheter med å sovne etter han har spist..

Noen som gir pupp kun til noen måltider og flaske til andre??

Han er snart 3 mnd.

Håper på mange svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gir i allefall pupp på natta (ett måltid) og det første om morgenen. Etter det har hun ikke ro og kaver med puppen så jeg blir bare så himla sår. Derfor pumper jeg meg og gir mme på resten. Noen ganger har hun roen til å ta brystet en runde på dagen også, hvis jeg "gidder" å prøve i det heletatt. Funker fint for oss.

Vet ikke helt hva du lurer på. Hvis du gir første måltid med flaske, så vil jo puppene være superfulle til neste måltid, og han da bli skikkelig mett, hvis du orker kan du jo pumpe deg etter det måltidet også. Så gir du annenhver pupp og flaske. Puppen om natta for å slippe å "styre" med flaska da.

Skrevet

Ja er vel egentlig det jeg lurer på, for etter ca 6 timer er puppene ganske fulle, men etter 3 timer er de liksom ikke fylt opp..

Ammer bare om natta + første måltid jeg også..

Men vil ikke produksjonen gå ned hvis jeg gjør det slik med annahver??

Hvor ofte pumper du deg da?

Skrevet

hos oss så får hun pupp på dagen og natta men gir tillegg mme siste kvelds måltidet. hender at hun ik trenger mme i det hele tatt men en gang iblandt virker det som hun ik er helt fornøyd.. har pumpet meg noen ganger oxo å snuppa vår bryr seg ik om hun får fra pupp el flaske

Skrevet

På sett og vis ikke, for du får jo samme mengden bare på et måltid i stedet for to "halve", ikke sant? Og kroppen venner seg til det.

Om natta + første måltid og så flasker du resten, eller? Til hvilke måltider er det du gir begge deler?

Skrevet

Jeg gir bare pupp 1 eller 2 ganger om natten og det første måltidet om morgenen. Alle de andre måltidene gir jeg begge deler. Prøver jeg med bare pupp da, er han sulten igjen etter ca en time.

Har prøvd alt for å øke produksjonen..bare så det er sagt: )

Kanskje jeg kan prøve med annenhver... men slutter ikke brystene å produsere etter en stund? Har ikke lyst til å få mindre enn jeg allerede har..

Skrevet

Jeg fullammer min 8 uker gamle jente, men rett før hun skal sove må jeg gi henne en liten aventflaske med MME i tillegg. Da sover hun godt hele natten (ammer henne gjennomsnittlig 2 ganger hver natt, men hun bare spiser og sover videre)

Før jeg begynte å gi henne erstatning sutret hun mye og virket ikke fornøyd i det hele tatt...

Skrevet

Jeg gjør som deg, gir begge deler. Syntes også dette ble veldig masete for jenta mi. Derfor lager jeg nå flaske (mme eller mm dersom jeg har pumpet) før jeg ammer. Hun bruker ikke så lang tid på å få i seg det som er i puppen, så jeg setter bare flaska i en kopp med lunkent vann i mens. Da blir ikke måltidet like oppstykket.

Om natten ammer hun ett måltid, i 3-4 tida, også får hun flaske i 6-tida.

Hun er også snart 3mnd.

Skrevet

Takk for svar!!

Det var jo lurt berit : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...