Gå til innhold

Hvilken serie kan DU anbefale meg å lese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gode tips?

Har lest bl.a

Isfolket

Arvesynd

Havets datter

Barn av stormen

Rimfrost

Og holder på med

Ingebjørg Olavsdatter

Rosehagen

Jordmoren

Har lyst å begynne på en ny serie. Noen å anbefale????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

margit sandemo har et par bra serier til :) heksemesteren, lysets rike og en jeg ik husker. :) tror den heter troll runer kanskje?

heksemesteren og lysets riker er vist fortsettelse eller noe fra isfolket sier venninda mi. skal beg meg ut ¨på de når jeg er ferdig med isfolket. er velk akkurat halveis i serien nå tror jeg :)

Gjest Mammamoms
Skrevet

En serie på 8 bøker som jeg synes er sjarmerende er Janette Oke sin "Kjærligheten overvinner". Tiden er tilbake på 1800-tallet og om pionerenes liv i vesten. Dette er en kristen serie.

Skrevet

Jeg likte veldig godt Kystfolket. Minner endel om Arvesynd - litt i samme gate. Den anbefaler jeg på det sterkeste,

Er jordmoren en bra serie??

Skrevet

Ulveøyne (tror det er serien før Rimfrost) og Folket Fra Selje

Skrevet

Vet ikke om du liker den slags, men Anne Karin Elstad sine bøker om Magret er fantastiske. "Folket på Innhaug", "Magret", "Nytt rotfeste" og "Veiene møtes"

Og serien om Julie da..

Skrevet

Sønnavind er min favoritt iallefall. Også stor fan av kystfolket og Hannah!

Skrevet

Jeg anbefaler på det varmeste bøkene om Harry Hole, og Varg Veum.

Syntes de er veldig bra, men nå elsker jo jeg krim da...:o)

Skrevet

jeg har ikke lest sagaen om isfolket,men en serie på 31 eller 32 bøker som heter rosa,den syns jeg var kjempebra..krimserie så er millenium på 3 bøker veldig spennende

Skrevet

Det finnes en serie på ca 10 store bøker på bibloteket som heter "Angeliqe" Vet ikke hva forfatteren heter, men husker at det var en kjempegod serie da jeg leste den for noen år siden.

Ellers har jeg lest en del av det du har lest, så da kan det jo være vi liker det samme.

Ta en tur til bibloteket og hør, Hvis de ikke har den kan de jo kansje bestille?

Skrevet

gamle bøker, men veldig fine:)

HELLEMYRSFOLKET av Amalie Skram

Skrevet

Heksemesteren og sagaen om lysets rike

Farlige krefter

Jordmoren

Var det jeg kom på nå=)

Skrevet

Jeg liker den Thea serien veldig godt :)

Skrevet

Jordmoren?Hvilken forfatter har skrevet den serien? Ble intressert jeg:)

Skrevet

Alle disse er fra ca 1800 tallet:

Sønnavind

Flammedans

Livsarven

Fiolsteinen

Kongsdøtrene

Og så:

Teppefall

som er fra nåtid, kjempespennende serie, er bare kommet til bok nr 4 nå, men ser ut som det bare blir bedre! ;)

Skrevet

Storgårdsfolk, Flammedans og Cornelia :-))

Skrevet

Hittebarnet Alicia

Troll runer

heksemesteren

Skrevet

Cornelia!!!

den er såå bra, skulle ønske alle bøkene kom med en gang!!

leser bok nr 11 nå!!!

Skrevet

I krig og kjærlighet leser jeg.

Er helt hekta ;-)

Skrevet

Har du ikke lest livets døtre av May - Grethe Lerum, er dette en serie du kommer til å like godt. den er på 35 bøker.

Selv er jeg evig trofast Sandemo fan, så anbefaler jo selvfølgelig alle hennes bøker og serier. Du finner mye godt stoff i hennes "følgetonger", som en i dag får kjøpt i pocket versjon, hvor hver pocket inneholder to romaner. Ufattelig mye hærlig lesestoff:)

Men "Livets døtre" er en flott serie:)

Skrevet

Anbefaler serien om Raija (ble helt bergtatt fra første stund, første bok var litt trist da, kom noen tårer for å si det sånn:)) av Bente Pedersen og Tre søstre samme forfatter.

Ellers Thea, Fiolsteinen, Farlige krefter og hvis du har lest Kystfolket må du lese Havets datter som er en slags fortsettelse (første bok kom akkurat ut).

Og hva med Harry Potter? Leste de på engelsk, kjempespennende...ingen som har lest de her!?

Skrevet

Jeg anbefaler på det varmeste slektssagaen om Hannah av Laila Brenden. Bøker man ikke klarer å legge fra seg hvis man begynner :)

Skrevet

Jeg elsker arvesynd.. herregud for en fin serie! Holder på med havets datter nå.. helt oppslukt!

Men de har du jo lest..

Sønnavind er også helt utrolig fin!! ;)

Skrevet

Du MÅÅ lese de 3 bøkene til Stieg Larsson. Krim bøker, som er knall bra :-)

Jeg holder på med den siste nå, over 700 sider, deilig !!! :-)

Berlinerpopplene er også ganske bra...

Og Jo Nesbø sine bøker.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...