tobarnsmamma2 Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 så målte hun blodtrykket mitt, det var jo kjempe lavt, 70/46....noen flere som har/har hatt så lavt?
Endaenbabyønskes Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Hei! Herregud, det er jo kjempelavt! Du er vel sykemeldt regner jeg med? Stakkar deg altså...... var hos jordmor selv i går. Hadde 120/70. lykke til videre
svanemamma Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Da jeg var gravid med nr.2 målte jordmor blodtrykket mitt til 80/45 da jeg var 14+1. Var til legen dagen etterpå og målte blodtrykket til 120/75. Legen sa at jordmor måtte ha målt feil, for med så lavt blodtrykk kunne jeg umulig ha vært oppegående. Jeg tror nok også at hun målte feil. Lå på rundt 100/70 fra uke 22+3 og utover og fikk beskjed om at dette var litt lavt, men at det gikk greit.
Gjest Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 de digitale apparatene kan vise feil. synes det hørtes ekstremt lavt ut. hadde selv en gang 90/55 og var helt slapp da. klarte ikke noe anstrengelse. kontrollmålte hun engang til da siden det viste så lavt?
Ompalompa Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Jeg har ligget på ca. 90/55 fra 12. uke og ut svangerskapet med førstemann og også så langt i dette svangerskapet. Er 24 uker omtrent nå. Er i helt fin form med dette trykket og kan gå i hurtig tempo uten særlige problemer. Det er verre hvis jeg sitter for lenge uten å bevege meg, da kan jeg bli litt svimmel, når jeg reiser meg. Trykket ditt er jo enda ganske mye lavere enn mitt, så pass litt på og legg deg gjerne med bena høyt, når du kan. Sjekk med fastlegen om h*n synes det er ok å gå med så lavt trykk.
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Det er ikke farlig å ha lavt blodtrykk, du må bare passe på at du ikke reiser deg fort slik at du blir svimmel og "dåner". Hvis du har et bra kosthold og drikker nok væske ila en dag og føler deg ok, er det ingen grunn til å sykemeldes for et lavt trykk. Gravide får lavere blodtrykk enn man har til vanlig og hvis man er en ung kvinne som ikke røyker er det normalt å ha relativt lavt blodtrykk. Det fins ingen behandling for lavt blodtrykk hvis man ellers er frisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå