SOMMER :) Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Vil du flytte? Eventuelt hvorfor og hva avgjør hvor du flytter? Vi bor i Oslo men ønsker å flytte. Begge bodde her da vi ble sammen. I begynnelsen var det naturlig siden mannen studerte her. Nå ønsker vi altså å flytte. Men hvor? Mannen min ønsker kanskje å studere videre og da må man jo flytte til et sted de har studiet. Men hvis ikke-hva skal avgjøre hvor vi ender opp? Vi har ikke familie vi ønsker å flytte nærmere til. Ingen av oss har relasjoner til et sted det er aktulet å flytte. Syns faktisk det er litt vanskelig. Med min utdannelse kan jeg få jobb stort sett overalt. Mannen min har det også delvis slik. Vi trenger større plass og vi vil ut av Oslo. Vi vil selvfølgelig bo et sted det er barnevennlig, men det er jo stort sett overalt. Vi ønsker egentlig å bo noen år i utlandet (Danmark eller Italia). Men man kan jo ikke bare pakke alt sammen og dra dit uten en plan. Eneste jeg vet er at innen et år skal vi flytte, men aner ikke hvor vi ender opp. Kunne vært moro å høre hvordan andre har det... :-)
Turid Laila Skrevet 8. august 2008 #2 Skrevet 8. august 2008 Vi bor i Røyken, men har egentlig lyst til å bo i Asker, men det har vi ikke penger til. Eller vi fikk et mye større hus her enn fem min borti gata, så da ble det her Trives godt, men har ikke bodd her så lenge da. Kort vei til skole og barnehage (hvis man får plass da, noe vi ikke har fått men, fikk plass langt å kjøre ), og det begynner å bli mange barnefamilier i feltet her Her er det billigere enn i Asker, og ikke langt å kjøre til Asker, så her er det egentlig ganske perfekt! Kort vei til butikker og sjøen også, samt at det er masse å finne på om vinteren, med skøytebaner og sånt
Trønderbærta Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Vi bor på min hjemplass, et tettsted like utenfor namsos. Huset vi bor i kjøpte vi på grunn av tomta, så selve huset har ikke gjort meg noe å bytta ut da , blir mye oppussing når vi har råd (om ikke alt for lenge håper jeg..). Er et rolig nabolag, privat vei, så lite trafikk og veldig barnevennlig, nært butikk og skole, og mange barn i nærheten.
St.Sunniva Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Nå bor jeg på Neskollen..ligger ca 30-35 min fra Oslo med bil, og med gode bussforbindelser med Timesbussen. Veldig mange som har bodd i Oslo flytter hit. Veldig koselig og barnevennlig. Kort vei til det meste, selv om det ikke er gangavstand til annet enn matbutikk,kiosk,pizzeria,skole,barnehage og bussstasjonen. Her jeg bor har jeg både barnehagen og barneskolen rett over veien...så deilig det blir når hun begynner på skolen :-) Bodde på Jessheim før, men det ble altfor dyrt da jeg måtte kjøpe noe større. Forskjellen var 400.000 på den størrelsen jeg ville ha. Og herfra er det faktisk bare 10 min å kjøre til Jessheim :-)
Gjest Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Stavanger er en god by. Lett å få jobb, 0,8 % arbeidsledighet, tror jeg det var. Koselig, men har likevel det meste. En blir lettere godtatt her, ikke så mye "jeg-er-bedre-enn-deg-nesa-i-sky" her. Alle kan gå på alle utestedene uten å bli sett rart på hvis du ikke har akkurat de samme klærne som de andre. Fra våren er barnehagekøen avlyst, i Sandnes er den allerede borte.
Gjest Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Vi bor 5 min utenfor Lillestrøm Kunne aldri tenkt oss å flytte. Er oppvokst her begge to og trives utrolig godt det er passe landlig med flott natur så og si rett utenfor døren, men likevel er det ikke lenger enn 5 min inn til Lillestrøm eller strømmen med bil og 15 min til oslo sentrum med bil. Med tog bruker vi 10 min inn til Oslo.. Føler vi får i både pose og sekk ved å bo her, både landet og byen på en gang
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Vi bor her vi bor pga det er midt mellom jobb og familie.. Pluss at jeg alltid har synes det har vært et koselig sted når jeg har kjørt gjennom, og sagt at jeg en gang vil bo her.. Og jammen gjør jeg det =) Tror nok også at vi alltid kommer til å bo her, trives kjempe godt med naboer og alt som er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå